وبلاگ

انواع لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه تبریز

انواع لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه چیست؟

لوله های گالوانیزه لوله های فولادی هستند که به طی فرایندی به نام گالوانیزاسیون سرد با گرم با لایه ای از فلز مس پوشش داده شده اند. استفاده از فلز مس به عنوان پوشش این لوله باعث افزایش مقاومت این لوله ها در برابر عوامل خورنده می شود. به جهت کاربرد گسترده این نوع لوله در صنایع مختلف این لوله ها در سایز ها و ابعاد متفاوت و با ضخامت پوشش متغیر تولید می شوند. قیمت این نوع لوله به نوع فرایند پوشش دهی، ضخامت پوشش، اندازه و ابعاد و برند تولید کننده آن وابسته است. در این جا لیست قیمت لوله های  گالوانیزه شاخه سه متری تابان پارس را مشاهده می کنید. بدیهی است که به دلیل نوسانات قیمت فولاد و محصولات فولادی قیمت این نوع لوله ها به روز محاسبه می شود.

لوله گالوانیزه

 

هنگام نصب، لوله‌های گالوانیزه به نظر‌ می‌رسد شبیه رنگ نیکل است. اما با افزایش سن، لوله گالوانیزه بسته به محیط اطراف ممکن است بسیار کدر، سبک یا تیره به نظر برسد. ما همچنین خانه‌هایی را دیده ایم که در آنها لوله‌های آب رنگ آمیزی شده‌اند، بنابراین تشخیص آن در نگاه اول دشوار است.

لوله‌های گالوانیزه نوعی لوله‌های فلزی هستند که با روش گالوانیزه سازی پوشانده می‌شوند. این روش به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی لوله‌ها استفاده می‌شود. لوله‌های گالوانیزه بر اساس اندازه، ضخامت دیواره، و کاربردهای مختلف، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در زیر برخی از انواع رایج لوله‌های گالوانیزه را می‌توانید مشاهده کنید:

لوله‌های گالوانیزه سیاه:

این لوله‌ها دارای پوشش گالوانیزه سیاه هستند که ضخامت کمتری نسبت به سایر انواع لوله‌های گالوانیزه دارند. معمولاً برای کاربردهایی مانند ساختمان‌سازی، سیستم‌های آب و فاضلاب و اتصالات صنعتی استفاده می‌شوند.

لوله‌های گالوانیزه سرد:

این نوع لوله‌ها بر خلاف لوله‌های گالوانیزه سیاه، پس از فرآیند گالوانیزه سازی، تحت یک فرآیند سرد سازی قرار می‌گیرند. این فرآیند باعث افزایش مقاومت به خوردگی و زنگ زدگی لوله‌ها می‌شود. از این نوع لوله‌ها در صنایع نفت و گاز، ساختمان‌سازی، سیستم‌های آب و فاضلاب، و صنایع شیمیایی استفاده می‌شود.

لوله‌های گالوانیزه گرم :

این نوع لوله‌ها پس از فرآیند گالوانیزه سازی، تحت یک فرآیند گرم سازی قرار می‌گیرند. این فرآیند باعث افزایش مقاومت لایه گالوانیزه و مقاومت به خوردگی لوله‌ها می‌شود. از این نوع لوله‌ها در صنایع نفت و گاز، ساختمان‌سازی، سیستم‌های آب و فاضلاب، و صنایع شیمیایی استفاده می‌شود.

لوله‌های گالوانیزه آبیاری:

این نوع لوله‌ها به‌خصوص برای سیستم‌های آبیاری و کشاورزی طراحی شده‌اند. ضخامت دیواره آنها بیشتر بوده و مقاومت بالاتری در برابر فشار آب دارند.

انواع لوله گالوانیزه

  • لوله‌های فولادی گالوانیزه
  • لوله‌های آهنی گالوانیزه

 

فولادی: گاهی این نوع لوله‌ها برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک به کار برده‌ می‌شود ولی مورد استفاده اصلی آنها برای تهویه است. جنس این لوله‌ها از فولاد نرمی است که در ساختن آن ورق فولاد را با فشار داخل قالب عبور داده درز آن را جوش‌ می‌دهند و سپس آن‌ها را جهت افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ‌زدگی‌ها در یک وان آبکاری روی اندود گالوانیزه‌ می‌کنند. این نوع لوله‌ها نسبت به نوع آهنی در برابر اسیدها مقاومت کم‌تری دارند و کلیه اسیدهایی که برای چدن مضر هستند فولاد گالوانیزه را هم خراب‌ می‌کنند .

آهنی: جنس این لوله‌ها از آهن سفید نورد شده است که درز آن توسط دستگاه‌های درز جوش بهم جوش داده‌ می‌شود و سپس لوله را در فلز روی مذاب فرو‌ می‌برند. به همین علت آن‌ها را لوله‌های با درز نیز‌ می‌گویند. این نوع لوله‌ها از رنگ تیره و خاکستریشان شناخته‌ می‌شوند. و عموماً به دو صورت سبک و متوسط تولید‌ می‌شوند.

کلیه لوله‌های‌ گالوانیزه فولادی و آهنی در شاخه‌های ۶ متری و دو سر دنده با قطر اینچ تا ۸ اینچ تولید‌ می‌‌شوند. قطر این لوله‌ها معمولاً‌ قطر اسمی است که بزرگ‌تر از قطر داخلی و کوچک‌تر از قطر خارجی است. همچنین در بازار لوله‌ها را بر اساس نمره‌ می‌شناسند. لوله‌‌های گالوانیزه نیز به وسیله دنده پیچی به یکدیگر وصل و توسط مواد مناسب آب‌بندی‌ می‌شوند.

کاربرد لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه به دلیل داشتن اجزای ضد زنگ زدگی، در مصارف فضای باز و داخلی مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد. پوشش روی، روند خوردگی را کند‌ می‌کند و‌ می‌تواند لوله را برای دهه‌ها (در محیط مناسب) دوام دهد. این امر آن را برای کاربردهای دریایی و حمل و نقل آب سرد و گرم به طور یکسان ایده آل‌ می‌کند. لوله گالوانیزه برای هر نوع کار مناسب نیست. استفاده از لوله گالوانیزه با خطوط گاز معایبی دارد و معمولاً در کاربردهای زیرزمینی استفاده نمی‌شود. طول عمر لوله‌های گالوانیزه، مقرون به صرفه بودن و نگهداری کم است. آن‌ها‌ می‌توانند با یک چشم آموزش دیده بازرسی شوند و به راحتی جمع‌ می‌شوند. برای تمام نیازهای لوله کشی گالوانیزه خود، یک حرفه ای را انتخاب کنید که تجربه مورد نیاز شما را داشته باشد.

 

وزن های لوله گالوانیزه :

  • لوله گالوانیزه سبک
  • لوله گالوانیزه سنگین
  • لوله گالوانیزه متوسط

نکات کلیدی هنگام خرید لوله گالوانیزه

  • مقاومت در برابر خوردگی
  • شکل پذیری
  • آسان برای استفاده
  • در برابر فشارهای شدید آب مقاومت کند

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید.

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

 

لوله گالوانیزه که در ابعاد و سایز‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود،امکان ساخت آن در سایز دلخواه مشتری نیز وجود دارد.اما از آنجایی که شرکت‌ها برای ساخت لوله گالوانیزه با سایز سفارشی مشتری هزینه بیش‌تری دریافت می‌کنند. بهتر است از سایز آماده مشابه با سایز دلخواه استفاده شود. سایز لوله گالوانیزه باتوجه به ضخامت ان قابل تغییر است. در ساخت لوله ضخامت دیواره باعث کم شدن قطر داخلی می‌شود. هر یک از روش‌های پوشش دادن لوله‌های فولادی مزایا و محدودیت‌های متفاوتی را دارا هستند. عواملی همچون خواص فیزیکی سیال، دما، میزان فشار و خواص محیطی از مواردی هستند که باید در انتخاب نوع لوله به آن‌ها توجه داشت و همین امر باعث شده است که لوله گالوانیزه نسبت به سایر لوله‌ها از مزایای بیش‌تری برخوردار باشد.

 

📌 مطالب پیشنهادی :

4.8/5 - (6 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *