دسته‌بندی نشده

لوله گلخانه ای (آبکاری) گرم و سرد

لوله گالوانیزه سرد

لوله گلخانه ای (آبکاری) گرم و سرد

لوله گلخانه ای همانطور که مستحضر هستید، در ساخت لوله‌ها برای دستیابی به محصول گالوانیزه از چندین روش مختلف، مانند ورق‌های فولادی یا آهن سفید، استفاده می‌شود و سپس به آنها آبکاری انجام می‌شود. حالا جالب است بدانید که روش‌های گالوانیزه‌کردن لوله (گالوانیزاسیون) نیز متنوع هستند، و این عملیات بیشتر بر روی لوله‌های فولاد انجام می‌شود؛ این روش‌ها شامل آبکاری به روش گرم و آبکاری به روش سرد هستند.

لوله‌ گالوانیزه آبکاری

لوله‌های گالوانیزه آبکاری شده، به دلیل وزن و ضخامت کمتر، قیمت کمتری نسبت به سایر لوله‌های گالوانیزه دارند و به همین دلیل بیشتر در ساخت سازه‌های گلخانه، سازه‌های پرورش قارچ، فنس‌کشی، مصارف تزئینی و زینتی، تولید مبلمان، حفاظت از خطوط انتقال برق و کابل، و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله‌گالوانیزه گلخانه‌ای گرم

لوله‌ گالوانیزه گرم یکی از قدیمی‌ترین روش‌های گالوانیزه کردن فلزات است که بیش از ۱۵ دهه سابقه دارد. در این روش، لوله‌های فولادی در استخری از روی مذاب با دمای حدود ۴۶۰ درجه سانتیگراد شناور می‌شوند و پوششی از روی بر روی آن‌ها ایجاد می‌شود. سپس پس از خروج از استخر، روی مذاب با اکسیژن و کربن واکنش می‌کند و لایه‌هایی مقاوم در برابر خوردگی و اکسیداسیون بر روی لوله ایجاد می‌شود. در این روش، ضخامت لایه ایجاد شده بین ۳۵ تا ۶۵ میکرون است و ظاهر روی لوله رنگی کدر دارد و دارای سطحی یکدست و یکنواخت نمی‌باشد.

لوله‌ گالوانیزه گلخانه‌ای سرد

در روش گالوانیزه سرد، لوله‌ها در دماهای پایین‌تر (حداکثر ۷۰ درجه سانتیگراد) گالوانیزه می‌شوند و یک محلول آبی یا اسیدی به همراه نمک روی لوله‌های مورد نظر به صورت پاششی اسپری می‌شود. ضخامت لایه گالوانیزه بر روی لوله در حدود ۱۵ میکرون است که ظاهری براق و یکنواخت به لوله می‌بخشد.

تفاوت لوله‌ گالوانیزه گلخانه‌ای آبکاری (گرم و سرد)

لوله‌های گلخانه‌ای گالوانیزه (آبکاری) گرم به نسبت لوله‌های گلخانه‌ای گالوانیزه (آبکاری) سرد، از مقاومت و طول عمر مفید بیشتری برخوردارند. این به دلیل این است که در روش آبکاری گرم، لوله‌ها در دمای ۴۶۰ درجه سانتیگراد آبکاری می‌شوند و اعمال شیمیایی بین فلز قلع و مولکولهای لوله، لایه‌ای محکم و مقاوم را ایجاد می‌کند. لوله‌های گالوانیزه آبکاری گرم به مدت بین ۲۵ تا ۵۰ سال عمر مفید دارند. این در حالی است که لوله‌های گالوانیزه آبکاری سرد، در زیر خاک، عمری بین ۳ تا ۴ سال و در روی خاک و در شرایط مرطوب، حداکثر ۵ سال عمر می‌کنند. در شرایط بهینه، اگر لوله‌های گالوانیزه آبکاری سرد را در محیطی خشک و مستقیم زیر آفتاب قرار دهید، نهایتاً ۸ سال عمر مفید خواهند داشت.

موارد استفاده لوله‌ گالوانیزه گلخانه‌ای

با توجه به توضیحات ارائه شده، می‌توان گفت که برای ساخت گلخانه و یا سالن پرورش قارچ که به دلیل وجود رطوبت و شرایط محیطی مناسب، لوله‌های گالوانیزه آبکاری گرم بهترین انتخاب هستند. لازم به ذکر است که لوله‌های گالوانیزه آبکاری گرم به دلیل نیاز به ایجاد سازه‌های با نقشه‌های مختلف، در ضخامت‌های متغیری نظیر ۲ میلیمتر، ۳/۲ میلیمتر و ۵/۲ میلیمتر تولید می‌شوند. همچنین لوله‌های گالوانیزه آبکاری سرد بیشتر در ضخامت‌های ۱ میلیمتر و ۵/۱ میلیمتر تولید و در ساخت وسایل تزئینی و یا مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استعلام آخرین قیمت و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 همواره می توانید از طریق  دکمه زیر استعلام قیمت لوله گلخانه را درخواست نمایید

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *