برند, مقالات, وبلاگ

مزیت لوله های گالوانیزه چیست

مزیت لوله  گالوانیزه چیست؟

لوله گالوانیزه تعریف:

لوله گالوانیزه نوعی لوله فلزی است که با پوشش یک لایه روی (Zn) به وسیله فرآیند گالوانیزه شدن، سطح آن پوشش داده شده است. این فرآیند به لوله‌ها یک ویژگی محافظتی از خوردگی و زنگ زدگی می‌بخشد.

مزایا:

مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی: وجود لایه روی باعث مقاومت لوله گالوانیزه در برابر خوردگی و زنگ زدگی می‌شود، که این ویژگی طول عمر طولانی تری را ایجاد می‌کند.

دوام و استحکام: لوله گالوانیزه از استحکام و دوام بالایی برخوردار است، که آن را در برابر فشار و ضربه مقاوم می‌سازد.

سبکی: نسبت به سایر لوله‌های فلزی، لوله گالوانیزه سبک‌تر است که حمل و نقل و نصب آن را آسان‌تر می‌کند.

قیمت مناسب: لوله گالوانیزه نسبت به لوله‌های فلزی دیگر قیمت مناسب‌تری دارد.

کاربردها:

ساخت سازه‌های فلزی: برای ساخت سازه‌های فلزی مانند سوله، آشیانه هواپیما، برج و دکل برق و غیره به کار می‌رود.

لوله کشی آب و گاز: در ساخت لوله کشی‌های آب و گاز استفاده می‌شود.

ساخت لوازم خانگی و صنعتی: برای ساخت لوازم خانگی و صنعتی نظیر کولر، یخچال، ماشین لباسشویی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت گلخانه‌ها: در ساخت گلخانه‌ها برای ایجاد سازه‌های مستحکم و مقاوم به کار می‌رود.

خلاصه:

لوله گالوانیزه به دلیل مزایای بیشماری که دارد، در صنایع مختلف به عنوان یک گزینه کارآمد و مقاوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها با توجه به مقاومت در برابر خوردگی، دوام، سبکی و قیمت مناسب، در پروژه‌های متنوعی از ساخت و ساز تا صنایع خانگی مورد توجه قرار می‌گیرند.

آیا امکان جوش دادن لوله های گالوانیزه وجود دارد؟

تمامی لوله های گالوانیزه مثل لوله سیاه درزدار و لوله های مانیسمان در شاخه های ۶ متری ساخته می‌شوند و نحوه اتصال این لوله ها به صورت دنده‌ای است. در اتصال لوله گالوانیزه نمی توان از جوشکاری استفاده کرد، زیرا پوشش گالوانیزه از بین خواهد رفت. همچنین بخار متصاعد شده از جوشکاری، امکان دارد که به دستگاه تنفسی آسیب وارد کند.

در برخی موارد که لازم است جوشکاری در یک سیستم صورت گیرد باید ابتدا لوله سیاه جوش داده شده و پس از آن فرآیند گالوانیزاسیون بر روی آن صورت ‌گیرد. البته لازم به ذکر است در صورتی که جوشکار دارای مهارت بسیار زیادی باشد، می‌تواند لایه گالوانیزه را ساییده تا به لوله خام فولادی برسد و سپس بر روی آن عمل جوشکاری را انجام دهد.

در رابطه با تعمیر و بازسازی لایه کالا گالوانیزه از سطح داخلی لوله باید گفت که این کار فرایندی سخت خواهد بود، از این رو بهتر است از اتصالاتی استفاده شود که به سطح داخلی لوله های گالوانیزه آسیب کمتری وارد کنند.
از آنجایی که لوله های گالوانیزه در کنار تمامی مزیت های لوله های فلزی می توانند در برابر خوردگی نیز مقاومت بالاتری داشته باشند، از این رو قیمت لوله گالوانیزه در مقایسه با دیگر لوله ها بیشتر است.

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه

در برخی از مجموعه های تولیدی لوله گالوانیزه، قیمت لوله گالوانیزه به صورت شاخه ای و در برخی دیگر به صورت واحد وزن اعلام می‌شود.

با توجه به کاربردی که لوله های گالوانیزه دارند، این نوع از لوله ها دارای سه دسته اصلی می‌باشند که در ادامه این مقاله به خصوصیات و قیمت هر یک از این دستگاه‌ ها خواهیم پرداخت.

قیمت لوله گالوانیزه سبک

قیمت لوله گالوانیزه سبک ، در رابطه با لوله گالوانیزه سبک برق ، باید گفت که به این لوله ها، لوله پی جی نیز گفته می‌شود که لوله جدار نازک می باشد و تولید آن با استفاده از ورق گالوانیزه نازک و به صورت درز جوش صورت می‌گیرد.

روند ساخت این نوع از لوله به این گونه است که ابتدا رول ورق گالوانیزه را طی فرآیندی به اسم برش رول به رول، به رول هایی که دارای درزهایی برابر با محیط لوله هستند، تبدیل می کنند.سپس فرمول های حاصله را به شکل لوله در می آورند. پس از اینکه درز جوش از سطح لوله زدوده شد، آن قسمت را با اسپری آلومینیوم خواهند پوشاند تا جلوی زنگ زدن آن را بگیرند.

چون در مراکز صنعتی از لوله گالوانیزه سبک به عنوان مسیری جهت محافظت برای عبور سیم های برق تولید می کنند، این نوع از لوله ها به لوله برق نیز معروف می باشند. در مقایسه با دیگر لوله های برق و لوله های گالوانیزه دارای مقاومت بیشتری هستند و در برابر صدمات فیزیکی مثل حرارت و ضربه و عوامل خورنده به خوبی از خود مقاومت نشان می دهند. از لوله گالوانیزه سبک، می توان به صورت روکار و توکار استفاده کرد.

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه، قیمت لوله گالوانیزه گلخانه را می توانید به صورت روزانه، از وب سایت لوله برق مشاهده کنید. یکی دیگر از لوله های گالوانیزه، لوله گلخانه ای نامیده می شوند که از این لوله، بیشتر در صنعت کشاورزی و جهت ساخت اسکلت گلخانه ها استفاده می شود.‌

لوله های گلخانه ای مانند دیگر محصولات فولادی آبکاری شده، از طریق گالوانیزاسیون گرم و سرد ساخته می شوند و با توجه به کیفیت به مراتب بالاتری که لوله های گلخانه‌ای تولید شده به روش گالوانیزه گرم دارند، دارای طول عمری حدود ۵ برابر بیشتر از لوله های تولید شده با روش گالوانیزاسیون سرد هستند. این لوله ها در محیط مرطوب گلخانه، می توانند حدود ۲۵ تا ۳۰ سال دوام داشته باشند.

در رابطه با قیمت لوله گالوانیزه گلخانه ای نیز باید گفت که نسبت به لوله های معمولی این لوله ها دارای قیمت بالاتری هستند و ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که آیا این قیمت دارای توجیه اقتصادی است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال لازم است به دو نکته در رابطه با محیط گلخانه ها اشاره داشته باشیم. نخست این که محیط گلخانه گرم و بسیار مرطوب می‌باشد و این موضوع می تواند در فاصله زمانی کوتاه موجب خوردگی لوله یا پروفیل خام شود. نکته دیگر اینکه بسیاری از گلخانه ها از طریق سوخت های فسیلی مثل گازوئیل و نفت گرم می‌شوند که این سوخت ها موجب تولید co2 می شود و این گاز در مجاورت رطوبت گلخانه به اسید کلریدریک تبدیل خواهد شد.

بنابراین جهت محافظت کردن از اسکلت گلخانه در برابر این پدیده، لازم است که از یک پوشش قوی استفاده شود. بنابراین در گلخانه ها برای محافظت از اسکلت بندی از لوله گالوانیزه استفاده کرد.‌

 

استعلام آخرین قیمت و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 همواره می توانید از طریق  دکمه زیر استعلام قیمت لوله گلخانه را درخواست نمایید

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *