مشاوره خرید :
49986000
۰۲۱
وبلاگ

لوله گالوانیزه چیست؟ معرفی انواع لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه چیست؟

لوله گالوانیزه از ورق فولادی ساخته شده است. به این ترتیب ورق فولادی را با فشار از داخل قالب عبور داده و درز آن را جوش می دهند. در نهایت برای افزایش مقاومت آن در برابر زنگ زدگی، آن را در وان آبکاری قرار می دهند که لایه ای از پوشش روی را می پوشاند و آن را گالوانیزه می کند.

لوله گالوانیزه سبک یا لوله گالوانیزه صنعتی، لوله‌ای سبک و صنعتی است که بمنظور افزایش مقاومت آن نسبت به خوردگی جداره‌های داخلی و خارجی آن با فلز روی پوشش داده شده.

لوله گالوانیزه

انواع لوله های گالوانیزه

لوله های گالوانیزه در دو نوع فولادی و آهنی هستند:

لوله آهنی گالوانیزه

این لوله ها به رنگ خاکستری تیره و از آهن نورد سفید ساخته شده اند. این نوع لوله ها به دو نوع متوسط ​​و سبک تقسیم می شوند. لوله آهنی گالوانیزه در بازار به لوله درز نیز معروف است.

لوله فولادی گالوانیزه

این لوله ها از فولاد نرم ساخته شده اند و اغلب برای تهویه یا زهکشی استفاده می شوند. لایه گالوانیزه روی ورق فولادی قرار می گیرد و از خوردگی و زنگ زدگی محافظت می کند.

ویژگی های لوله های گالوانیزه

گالوانیزه کردن این لوله ها باعث افزایش مقاومت آنها در برابر زنگ زدگی یا خوردگی می شود. این لوله ها دارای روکش گالوانیزه هستند که به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت یا جوش، دود غلیظی که تولید می کند، محیط را آلوده می کند و در صورت استنشاق این دود ممکن است دچار مسمومیت شوید. عمر متوسط ​​این لوله ها حدود 50 سال است. به دلیل ساختار قوی این لوله در برابر ضربه و حرکت مقاوم است. نصب آسان این لوله که منجر به کاهش هزینه می شود از دیگر ویژگی های لوله گالوانیزه می باشد.

مشخصات فنی لوله های گالوانیزه

این لوله ها در شاخه های 6 متری طراحی شده اند و اندازه آنها از 1.2 اینچ تا 6 اینچ متغیر است. ضخامت این لوله ها از حدود 1.65 میلی متر تا 4.85 میلی متر تعریف شده است. لوله های گالوانیزه بر دو نوع لوله گالوانیزه سبک و لوله گالوانیزه سنگین می باشند که از نظر ابعاد و وزن متفاوت بوده و بر اساس استاندارد DIN2440 تعیین می شوند.

 

جهت تماس با ما ☎️

برروی شماره کلیک کنید

۰۹۱۲۰۴۳۴۵۶۵

 

کاربرد لوله گالوانیزه

یکی از پرکاربردترین و رایج ترین لوله های مورد استفاده در صنعت لوله های گالوانیزه می باشد. از جمله کاربردهای این نوع لوله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال آب یا گاز
  • سیستم تامین آب در گلخانه (لوله گلخانه)
  • به عنوان پایه نرده و نرده در محیط باز
  • در تصفیه خانه ها
  • دکل های مخابراتی کابل برق

تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم

لوله های فولادی گالوانیزه به دو صورت گرم و سرد تولید می شوند:

لوله فولادی داغ:

در این روش لوله گالوانیزه با فرو بردن لوله فولادی در حمام مذاب تولید می شود. سپس برای افزایش مقاومت و افزایش عمر آن آبکاری می کنند. پایه لوله فولادی گالوانیزه در محلول آبکاری قرار می گیرد تا یک لوله آلیاژ آهن و روی مقاوم ساخته شود.

کاربرد لوله گالوانیزه گرم:

ماشین آلات کشاورزی، نفت، معدن و سایر صنایع
● ساخت و ساز
● ماشین آلات و صنعت خودرو
● بزرگراه، پل، برق و…

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

5/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من