مقالات, وبلاگ

لوله‌ی‌ فولادی گالوانیزه

لوله های فولادی گالوانیزه

لوله‌ی‌ فولادی گالوانیزه

لوله ی فولادی گالوانیزه در واقع لوله‌ی‌ فولادی گالوانیزه همان لوله‌ای‌ از جنس فولاد می باشد که در راستای حفاظت از آن در برابر خوردگی و آسیب‌پذیری، سطح اش را با فلز روی پوشش داده اند. با استفاده از پوشش گالوانیزه، هم طول عمر لوله افزایش یافته و هم مقاومت آن را در برابر خوردگی و رسوبات معدنی بیشتر می شود.

 

جنس لوله‌ی گالوانیزه‌ی فولادی از فولاد نرمی است که در ساختن آن، ورقه‌ی فولاد را با فشار از داخل قالب عبور داده و درز آن را جوش می‌دهند و سپس جهت افزایش مقاومتش در برابر اسیدها و زنگ‌زدگی‌ها، آن‌ را در یک وان آبکاری روی‌اندود (گالوانیزه) قرار می‌دهند.

لوله‌ی‌ فولادی گالوانیزه

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه از انواع لوله های فولادی است که با فلز روی آبکاری شده است. به عبارت دیگر پوششی محافظ از فلز روی بر سطح لوله فولادی و به منظور افزایش مقاومت آن به خوردگی، ایجاد می‌شود. همین ویژگی مقاومت به خوردگی موجب شده تا انواع لوله گالوانیزه، اغلب به عنوان لوله آب مورد استفاده قرار گیرند.

عمر مفید لوله های گالوانیزه چقدر است؟

آسیب رساندن یا زنگ زدگی لوله های گالوانیزه به زمان نیاز دارد. عمر مفید این ورق ۲۰-۳۰ سال است. اما اگر محیط خشک است و باران نمی بارد، می تواند همیشه سالم بماند.

فولاد گالوانیزه برای استفاده طولانی مدت در فضای باز در نظر گرفته شده است، اما قیمت لوله  های گالوانیزه نیز بسیار مناسب است که می توان به آن اشاره کرد.

برای حفظ بهتر فلز باید از فولاد گالوانیزه گرم یا وان فولاد داغ حاوی فلز روی استفاده کرد. با این کار معمولاً حدود ۷۰ سال در محیط های مختلف ماندگار است.

با این حال، رنگ آمیزی را می توان برای افزایش بیشتر عمر فولاد گالوانیزه و محافظت بیشتر از ورق در محیط های به اصطلاح بسیار خورنده که عناصر بسیار زنگ زده هستند استفاده کرد. البته قبل از رنگ آمیزی باید از تمیز و خشک بودن سطح و عاری از آلودگی هایی مانند نمک و محلول های کرومات اطمینان حاصل کنید. این کار را می توان با استفاده از دستگاه شوینده و تهویه فلزی انجام داد.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده قیمت لوله های گالوانیزه نه تنها در ساخت و ساز بلکه در مصرف نیز بسیار مقرون به صرفه بوده و با توجه به عمر طولانی این فلز کاملا مقرون به صرفه می باشد.

لوله گالوانیزه گرم سبک چیست و کاربرد آن

انواع لوله گالوانیزه

انواع لوله گالوانیزه را می‌توان بر اساس وزن و روش تولید، در دسته بندی‌های مختلفی قرار داد. براساس وزن، انواع لوله گالوانیزه در دو دسته سنگین و سبک قرار می‌گیرد.

ویژگی لوله‌های گالوانیزه فولادی

از جمله ویژگی های لوله‌های گالوانیزه فولادی عبارت اند از:

  • برخورداری از طول 6 متری و قطر متغیر بین 1 الی 8 اینچی
  • ساخته شده از جنس فولاد نرم
  • مقاومت بسیار بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی
  • دوام و طول عمر بالا
  • دارای ساختار یکپارچه

جهت اطلاع از قیمت انواع لوله گالوانیزه با ما تماس بگیرید :

 

انواع لوله گالوانیزه

انواع لوله گالوانیزه را می‌توان بر اساس وزن و روش تولید، در دسته بندی‌های مختلفی قرار داد. براساس وزن، انواع لوله گالوانیزه در دو دسته سنگین و سبک قرار می‌گیرد.

قیمت لوله فولادی گالوانیزه

قیمت لوله های فولادی گالوانیزه بستگی به شاخص های مختلفی نظیر سایز، ضخامت، کیفیت و ... دارد. اما با این همه حال می توان گفت قیمت هر واحد آن بین 400 هزار تومان 2 میلیون تومان متغیر می باشد.

 

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *