مشاوره خرید :
49986000
۰۲۱
وبلاگ

معایب لوله گلخانه

لوله گالوانیزه تبریز

معایب لوله گلخانه

معایب لوله گلخانه معایب برجسته ای که باعث کاهش شدید مصرف لوله گلخانه در صنعت ساختمان شده است عبارتند از:

1- خوردگی و پوسیدگی شدید از جداره های داخلی و خارجی که باعث کوتاه شدن عمر این لوله ها می گردد

2- رسوب گیری شدید جدار داخلی لوله

3- عدم شکل پذیری

4- صافی سطح نامناسب جدار داخلی که باعث رسوب گرفتگی می شود.

5- نصب سخت و زمانبر

6- وزن زیاد که باعث افزایش وزن ساختمان می شود.

7- عدم زیبایی مناسب جهت نصب روکار

لوله گلخانه

معایب لوله های فلزی

خوردگی از داخل و خارج و عدم شکل پذیری آسان

لوله فلزی اگر در برابر اکسیژن و املاح خاک قرار گیرند مقومتی کمی را از خود بروز میدهند و دچار خوردگی خواهند شد که همین امر باعث کمتر شدن مقاومت در لوله های فلزی خوهد شد و عمر آنها نیز کوتاه خواهد کرد.به دلیل استحکام بالایی که دارند را آسانی شکل نمیگیرند و برای خم کردن آنها نیاز به اتصالات زیادی است.

ضریب هدایت حرارتی بالا و رسوب پذیری بالا

ضریب هدایت حرارتی بالایی در این لوله و به عبارتی باعث هدر رفتن انرژی خواهند شد.جداره لوله های فلزی نیز زبر است و همچنین جذب املاح آب به وسیله آنها زیاد میباشد و همین امر سبب شده است که باعث کم شدن طول عمر آنها و افت فشار و کاهش جریان آب شود.

افت فشار بالا و وزن زیاد و مشکلات نصب

صاف نبودن داخل این لوله ها و همچنین استفاده از اتصالات متعدد در این نوع لوله کشی باعث کاهش فشار بسیار زیاد در جریان آب می شود که این مسئله باعث انتخاب لوله با قطر بزرگ جهت رفع افت فشار می گردد.همچنین این لوله ها به جهت وزن زیادی که دارند مشکلات زیادی را در حمل و نقل بوجود می آورند و همین وزن زیاد در آنها و عدم انعطاف پذیری در آنها مشکلات زیادی را برای نصب به وجود می آورد.

طول عمر کم

عمر مفید این لوله ها اغلب بین ۱۰ الی ۱۲ سال است و بعد از این مدت سیستم تاسیساتی ساختمان دچار مشکلاتی مانند پوسیدگی لوله ها ، ترکیدگی آنها ، تغییر در رنگ و طعم آب خواهد شد و در بعضی موارد نیز باعث ریختن بخشی از ساختمان میشوند و این مشکلات نیز خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت ومنجر به تعویض سیستم تاسیسات می شود که هزینه آن بسیار زیاد خواهد بود.

اسکلت گلخانه

اسکلت گلخانه قابلیت ساخت با مصالح مختلف مانند چوب، آهن، آلومینیوم و فولاد گالوانیزه را دارد. هر یک از این مصالح می‌تواند معایب و مزایای خاص خود را با توجه به قابلیت‌هایش داشته باشد. در این میان‌ساخت اسکلت گلخانه با لوله گالوانیزه یکی از بهترین انتخاب‌ها است. استفاده از لوله گالوانیزه موجب می‌شود تا اسکلت سازه ارزان، سبک، مستحکم همراه با طول عمر بالا ایجاد شود. لوله گالوانیزه گلخانه در ابعاد و اندازه‌های متفاوت به‌منظور افزایش کارایی تولید می‌شود.

کاربرد آن در ساخت سقف، ستون و پایه گلخانه است. ساخت سازه‌هایی مانند سالن پرورش قارچ، نصب تجهیزات نورپردازی در سالن نگه‌داری دام و طیور، حصارکشی خیابان‌ها و … از لوله گالوانیزه گلخانه‌ای استفاده می‌شود. بسته به نوع کاربرد آن در دو نوع گرم و سرد ساخته‌شده و در ساخت به کار گرفته می‌شود.

لوله گلخانه

اسکلت گلخانه

همان‌طور که گفته شد اسکلت گلخانه می‌تواند با مواد مختلف ساخته شود اما ویژگی‌های لوله گالوانیزه موجب می‌شود تا به‌منظور ساخت این سازه پرمصرف‌ترین باشد. مهم‌ترین ویژگی لوله گالوانیزه گلخانه‌ای، پوشش گالوانیزه‌ای آن است که موجب می‌شود در برابر رطوبت و آب از خود مقاومت بالایی نشان دهد و درنهایت لوله از خوردگی و پوسیدگی محافظت می‌شود که همین امر موجب افزایش طول عمر گلخانه می‌شود.
برخی دیگر از ویژگی‌های لوله گالوانیزه گلخانه‌ای شامل موارد زیر می‌شود:
• آسیب‌پذیری کمتر در برابر پوسیدگی و زنگ‌زدگی به دلیل وجود یک‌لایه روی
• طول عمر بالا
• قابلیت داشتن ساختار یکپارچه
• تنوع به دلیل داشتن ضخامت‌های متفاوت
• مقاوم در برابر ضربات احتمالی
• اجرای فرایند تاب‌گیری پس از ساخت و تولید لوله یا بدون تاب و قوس
• استفاده از مواد مرغوب و درنهایت تولید محصول نهایی باکیفیت بالا

بهترین قیمت پروفیل موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

لوله گالوانیزه گلخانه‌ای

لوله گالوانیزه گلخانه‌ای به دو صورت سرد و گرم تولید می‌شود که در ادامه این مقاله از به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.
1. لوله گلخانه‌ای گرم

این دسته از لوله‌های فولادی با کمک یک‌لایه فلز آبکاری و پوشش داده می‌شوند. گالوانیزه گرم به معنای پوشش دهی آهن یا فولاد با فلز روی مذاب شده است. یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای ایجاد یک‌لایه حفاظتی بر روی آهن و فولاد است. لوله فولادی درروی مذاب با دمای بالای 420 درجه ‌گراد روش غوطه‌وری آبکاری می‌شود. ایجاد این لایه آبکاری با روش گرم موجب می‌شود تا ضخامت بیشتری داشته باشد ازاین‌رو میزان استحکام و دوام سازه را بالابرده و درنهایت طول عمر سازه افزایش می‌یابد. متوسط طول عمر لوله گالوانیزه گلخانه‌ای تولیدشده با روش گرم، بین 25 الی 30 سال است. به دلیل استفاده از حرارت و ساخت این محصول در دمای بالا، سطح آن براق‌تر است.

مزایای لوله گالوانیزه گلخانه تولیدشده با گالوانیزاسیون گرم

• قیمت ارزان
• تشکیل لایه محافظتی باضخامت بالا
• افزایش طول عمر سازه گلخانه
• مقاومت بالا در برابر رطوبت، خوردگی و زنگ‌زدگی
• مقاومت بالا در برابر آسیب و خراش در هنگام حمل‌ونقل و جابجایی
• ایجاد پوشش یکنواخت برای قطعات با شکل‌های متفاوت
2. لوله گلخانه‌ای سرد

 

در این روش لوله فولادی با استفاده از الکترولیز توسط فلز روی پوشش داده می‌شود. دمای استفاده‌شده حداکثر 70 درجه سانتی پایه است. لایه فلز روی بر روی لوله ورق سیاه با میزان ضخامت کمتر نسبت به روش قبل ایجاد می‌شود که این خود عاملی است تا میزان استقامت و دوام لوله گالوانیزه گلخانه‌ای سرد کمتر از روش گرم باشد. میزان طول عمر این نوع لوله‌ها متوسط تا 5 سال است که بسته به شرایط آب و هوایی و محیطی که در آن به‌کاربرده می‌شود، می‌تواند متغیر باشد.
با توجه به ضخامت کمتری که نسبت به لوله گالوانیزه گلخانه‌ای گرم دارد، از قیمت کمتری در بازار بهره می‌برد که شما می‌توانید در صورت نیاز پروژه خود آن را انتخاب و خریداری کنید.
انواع لوله گالوانیزه گلخانه ازلحاظ کاربرد و وزن

بیشترین کاربردلوله گالوانیزه گلخانه

بیشترین کاربرد این نوع سازه در ساخت گلخانه‌های صنعتی و کشاورزی است. لوله گالوانیزه گلخانه‌ای در اندازه و طول‌های متفاوت ساخته می‌شود. ازاین‌رو با توجه به نوع کاربرد می‌تواند لوله گالوانیزه گلخانه را در دسته‌های زیر تقسیم‌بندی کرد:
• لوله گالوانیزه کشاورزی
• لوله گالوانیزه صنعتی
• لوله گالوانیزه سبک
• لوله گالوانیزه سنگین

مزایای لوله گالوانیزه گلخانه

• قیمت ارزان و مقرون‌به‌صرفه
• قابلیت بازسازی و استفاده مجدد
• قابلیت جابجایی آسان
• تولید در طول‌های متفاوت 3 و 6 متری
• نصب سریع و آسان با امکان باز و بسته نمودن آن
• مقاومت بالا در برابر رطوبت، خوردگی و زنگ‌زدگی
قیمت لوله گالوانیزه گلخانه

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه

به‌طور حتم یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید لوله گالوانیزه گلخانه در ذهن مصرف‌کننده ایجاد می‌شود، هزینه و قیمت آن است. می‌توان گفت قیمت این محصول در برابر لوله‌های آلومینیومی بسیار ارزان‌تر است. پارامترهای مختلفی هستند که بر قیمت لوله گالوانیزه نقش به سزایی دارند.
اندازه، طول آن، ضخامت، وزن، نوسانات بازار آهن و فولاد، نوسانات ایجادشده در بازارهای جهانی آهن و فولاد، تورم، نحوه تولید به روش گرم و سرد و هم‌چنین نوع کاربرد آن ازجمله فاکتورهایی هستند که بر نحوه قیمت‌گذاری این محصول مؤثر هستند. در دسته‌بندی‌های وزنی لوله گالوانیزه، سه دسته سبک، متوسط و سنگین راداریم که هرچه مقدار وزن آن بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. برند تجاری سازنده این نوع لوله‌های فولادی نیز در تعیین قیمت و هزینه نهایی آن نقش به سزایی دارند.

نتیجه‌گیری

لوله گالوانیزه به دلیل پوشش محافظتی که دارد در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد. از طرفی اسکلت سازه‌ای گلخانه نیاز به مصالحی دارد که بتواند با توجه شرایط محیطی سازگاری نشان داده و عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد. استفاده از لوله گالوانیزه گلخانه‌ای علاوه بر ایجاد یک سازه‌ای سبک، از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و خرید لوله گالوانیزه گلخانه می‌توانید با کارشناسان ما در به‌صورت حضوری و آنلاین تماس حاصل نمایید.

 

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من