برند

عمر مفید لوله های گلخانه چند سال است؟

عمر مفید لوله های گلخانه چند سال است؟

در خصوص لوله‌های گلخانه‌ای، لوله با نورد گرم، بین ۲۵ تا ۳۰ سال عمر مفید دارد.

عمر مفید لوله های گلخانه چند سال است؟

  لوله های با آبکاری گالوانیزه گرم که در دمای بالای ۴۲۰ درجه سانتی گراد بر روی لوله سیاه فولادی صورت میپذیرد ،عمر بیشتر از لوله های با گالوانیزه سرد  دارند ، گالوانیزاسیون یا آبکاری گرم  باعث قاطی شدن مولکولهای زینک یا همان روی با مولکول های فولاد آهن شده که تفاوت بسیاری در کیفیت این لوله ایجاد خواهد کرد . برای مثال لوله گلخانه گرم بسیار بیشتر از مدل سرد آن عمر میکند .

اطلاعات بیشتر در مورد  گالوانیزه کردن لوله را از ویکی پدیا مطالعه کنید

خرید لوله گلخانه باکیفیت

برای خرید لوله باکیفیت لازم است تا انواع لوله موجود در بازار را از نظر مشخصه های کیفی مورد ارزیابی قرار داد. بسیاری از نمونه های ارزان قیمت لوله گلخانه از استاندارد های لازم برخوردار نیستند و در مدت زمان کم دچار زنگ زدگی شده و قابل استفاده نخواهند بود.

لوله هایی که برای لوله های گلخانه مورد استفاده قرار می گیرند، باید حتما ضد زنگ باشند زیرا این لوله ها در مجاورت رطوبت بالایی قرار داشته و باید ضد زنگ باشند. بنابراین توصیه می شود در هنگام خرید لوله گلخانه به کیفیت و همچنین ضد زنگ بودن آن ها توجه داشته و محصولات استاندارد را برای خرید انتخاب کرد.

شرکت آهن شهر  در زمینه تولید و عرضه انواع لوله فعالیت داشته و همواره محصولاتی بسیار مقاوم، ضد زنگ و استاندارد را به مشتریان ارائه می نماید.

گالوانیزاسیون یا Galvanisation به چه معنی است؟

گالوانیزاسیون ( Galvanisation ) یکی از فرایند های پوشش‌دهی با هدف کاهش میزان خوردگی فلزات است. این روش توسط پوشاندن فلز مادر توسط لایه‌ای از فلز محافظ (عموما فلز روی) انجام می‌شود. اساس شکل‌گیری این روش، سری خوردگی گالوانیک عناصر مختلف است که موجب ایجاد یک حفاظت گالوانیکی خواهد شد. در این حالت، پوشش خورده شده و فلز مادر محافظت می‌شود. این روش در سه حالت کاملا متفاوت گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد ( الکتروگالوانیزاسیون) و پاشش روی انجام می‌گیرد. گالوانیزه گرم عموما از روش غوطه وری در حمام مذاب انجام می شود. در حالی که گالوانیزاسیون سرد یک فرایند الکتریکی و الکترولیز است.

عمر لوله گالوانیزه گرم چقدر است؟

لوله‌های گلخانه‌ای، لوله با نورد گرم، بین ۲۵ تا ۳۰ سال عمر مفید دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *