وبلاگ

مزایای استفاده از لوله گلخانه‌ای

مزایای استفاده از لوله گلخانه‌ای

لوله گلخانه‌ایامروزه استفاده از لوله برای ساخت سازه‌های موقت یا سازه‌های نیمه مقاوم بسیار زیاد شده است. نمونه بارز این ادعا، استفاده از لوله‌های مخصوص برای ساخت گلخانه‌هاست که به آن لوله گلخانه‌ای گفته می‌شود. زمانی که نام لوله گلخانه برده می‌شود، عده‌ای به‌اشتباه تنها لوله‌های PVC را متصور می‌شوند، حال‌آنکه لوله گلخانه می‌تواند یک لوله گالوانیزه نیز باشد که در ساخت گلخانه‌ها به کار گرفته می‌شود.

لوله گلخانه‌ای

فروشگاه هلدینگ پتروگرایش  عرضه‌کننده عمده این لوله‌هاست که بهترین و باکیفیت‌ترین لوله‌ها را در سایت خود عرضه کرده است. هلدینگ پتروگرایش  تلاش دارد آگاهی مشتریان خود را در زمینهٔ انواع لوله و اتصالات بالابرده تا در زمان انتخاب افراد بهترین خرید را انجام دهند.

لوله گلخانه‌ای چیست؟

آنچه مسلم است، این است که لوله‌ای که در ساخت گلخانه به کار گرفته می‌شود، لوله گلخانه‌ای نامیده می‌شود. اما سازندگان این سازه‌ها از هر لوله‌ای استفاده نمی‌کنند و استفاده از لوله گالوانیزه را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

لوله گلخانه PGCO

گلخانه مکانی است که در آن گیاهان پرورش داده می‌شود، برای همین باید سازه به‌گونه‌ای ساخته شود که نور وارد محیط شده و هوا بتواند داخل آن به گردش دربیاید. به همین دلیل دیواره‌های سازه با شیشه یا روکش‌های مخصوص پوشانده می‌شود و بدنه سازه نیز با لوله‌های مقاوم برپا می‌شود که این لوله‌ها در اکثر مواقع لوله گالوانیزه است.

انواع لوله گلخانه‌ای

امروزه لوله گلخانه‌ای در بازار از تنوع زیادی برخوردار است. به طور مثال لوله‌های PVC، لوله‌های استیل، لوله آلومینیوم و لوله گالوانیزه از انواع لوله‌ای است که در ساخت گلخانه به کار گرفته می‌شود. در این میان لوله گالوانیزه از شانس بیشتری برای ساخت گلخانه برخوردار است که در ادامه دلایل آن را ذکر می‌کنیم.

لوله گالوانیزه نیز خود به چند نوع مختلف تقسیم می‌شود که می‌توان از همه موارد برای ساخت گلخانه استفاده کرد.

– لوله کشاورزی
– لوله صنعتی
– لوله سبک
– لوله سنگین

بسته به سازه و مقاومت لوله‌ای که در قاب گلخانه باید استفاده شود، کارشناسان یکی از انواع لوله را انتخاب می‌کنند. برای مثال لوله گالوانیزه در سایزهای مختلف بین 2/1 تا 6 اینچ تولید می‌شود که این لوله‌ها ضخامت مختلف نیز دارند که ضخامت 2،

2.35 و 2.5 میلی‌متر برای سقف سازه و ضخامت 2.8، 3 و گاه بالاتر برای ستون سازه گلخانه استفاده می‌شود.

ویژگی‌های لوله گلخانه‌ای

برای دانستن ویژگی لوله گلخانه‌ای باید از دو منظر به مبحث توجه کرد. نگاه اول نوع ساخت لوله گلخانه است. لوله‌های گلخانه‌ای به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می‌شوند.

لوله‌هایی که به روش گرم تولید می‌شود، دمای آبکاری لوله 420 درجه است که باعث می‌شود ضخامت لوله افزایش پیدا کند. همین مسئله موجب می‌شود لوله گلخانه از مقاومت و طول عمر بیشتری نسبت به دیگر لوله‌ها پیدا کند.

لوله گالوانیزه سرد

در روش نورد سرد، آبکاری در دمای 70 درجه سانتی‌گراد انجام‌شده و سطح لوله با ورق روی توسط روش الکترولیز پوشانده می‌شود. این لوله هرچند عمر کمتری دارد اما قیمت ارزان‌تری نسبت به دیگر لوله‌ها دارد.

اما به‌طور کلی لوله گلخانه گالوانیزه‌ای دارای ویژگی‌های زیر است:

– طول عمر بیشتر نسبت به دیگر لوله‌ها دارد.
– دارای ضخامت‌های متفاوت است.
– گلخانه دارای رطوبت است. لوله گالوانیزه در برابر رطوبت مقاومت عالی دارد.
– برابر سرما و گرما مقاوم است.
– یکپارچه است و برای سازه‌های گلخانه‌ای بزرگ بسیار مناسب است. نیازمند اتصال لوله‌ها نیست.

 

موارد استفاده از لوله گلخانه‌ای

نیاز به توضیح اضافه نیست که بیشترین استفاده از این لوله برای ساخت گلخانه است، اما از این لوله در مکان‌های دیگر نیز استفاده می‌شود. از آنجاکه این لوله‌ها در متراژ 3 تا 10 متر ساخته می‌شوند، می‌توان از آن‌ها برای خانه‌های سایه‌دار یا اتاقک‌های کوچک استفاده کرد. البته این استفاده کمتر است و بیشتر از این لوله‌ها برای ساخت گلخانه‌های بزرگ و کوچک استفاده می‌شود.

سایزهای مختلف لوله گلخانه‌ای

لوله‌های گلخانه‌ای که در ایران تولید می‌شود، همگی از استاندارد مخصوصی تبعیت می‌کنند.

مزایای استفاده از لوله گلخانه‌ای

از جمله مزایای لوله گلخانه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– قابل حمل بودن آسان: لوله‌های گلخانه‌ای به راحتی قابل حمل و جابه‌جایی هستند.
– طول عمر بالا: این نوع لوله‌ها دارای طول عمر بالایی هستند.
– نصب آسان: نصب و جابه‌جایی آن‌ها بسیار ساده است.
– قیمت مقرون به‌صرفه: لوله‌های گلخانه‌ای قیمت مناسبی دارند.

خرید لوله گلخانه‌ای

اگر قصد دارید لوله گلخانه‌ای بخرید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

– نقشه گلخانه:

سایز لوله متناسب با مساحت و شکل گلخانه متغیر است. اغلب انتخاب‌های رایج سایزهای 3/4، 1/2 و 1 اینچ هستند. این انتخاب‌ها به دلیل وزن کمتر و سرعت نصب بیشتر استفاده می‌شوند.
– روش تولید: روش تولید لوله می‌تواند تأثیر بزرگی بر طول عمر آن داشته باشد. برای مشتریان عادی، مشخص کردن روش تولید معمولی نیست، اما می‌توان از فروشنده در این زمینه پرسش کرد. کارشناسان هلدینگ پتروگرایش آماده‌اند تا درخواست‌های مختلف مشتریان را با دقت برآورده کنند.

– قیمت لوله گلخانه‌ای:

با توجه به نوسانات قیمت محصولات فولادی، بعضی فروشندگان ممکن است قیمت واقعی را اعلام نکنند. لذا هلدینگ پتروگرایش با ارسال قیمت لوله گلخانه از طریق ایمیل یا تلفن، امکان بررسی قیمت را برای مشتریان فراهم می‌کند.

برای مشاوره بیشتر درباره خرید لوله گلخانه‌ای، شما می‌توانید با کارشناسان هلدینگ پتروگرایش تماس بگیرید.

 

 

لوله گلخانه

 

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 همواره می توانید از طریق  دکمه زیر استعلام قیمت لوله گلخانه را درخواست نمایید

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

 

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *