وبلاگ

لوله‌های گلخانه‌ای گالوانیزه

معرفی لوله‌های فولادی

لوله‌های گلخانه‌ای گالوانیزه:

فولاد گالوانیزه دارای مقاومت بالا بوده و استحکام خوبی دارد. با توجه به این که این فولاد بسیار مقاوم و قوی است، گلخانه به قطعات قاب بندی کمتری نیاز دارد و سایه‌های کمتری در سازه ایجاد می‌شود. شما به راحتی می‌توانید آموزش ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه را در اینترنت مشاهده کنید. همچنین، قیمت لوله گالوانیزه گلخانه ای نسبت به دیگر متریال‌ها برای ساخت گلخانه‌ها مقرون به صرفه‌تر است. فریم‌های فولادی به گونه‌ای هستند که از ساخت گلخانه با لوله پلی‌اتیلن استفاده می‌کنند. انواع لوله‌های گالوانیزه برای گلخانه‌ها عبارتند از:

  • لوله گالوانیزه کشاورزی
  • لوله فولادی گالوانیزه صنعتی
  • لوله‌های گالوانیزه سبک
  • لوله گالوانیزه سنگین

لوله گلخانه‌ای آلومینیوم:

به طور کلی، آلومینیوم بسیار سبک و عالی بوده و زنگ نمی‌زند و تجزیه نمی‌شود. با توجه به نسبت کمتری قوت آلومینیوم، در زمان استفاده در قاب باید از قطعات پشتیبانی سنگین استفاده کرد تا مقاومت آن دو برابر شود. می‌توان آلومینیوم را در هر رنگی انتخاب کرده و آن را رنگ‌آمیزی یا آنودایز نمود. همچنین به دلیل انعطاف‌پذیری مناسب برای صفحه‌های شیشه‌ای یا پلی‌کربنات استفاده می‌شود.

لوله گلخانه‌ای PVC:

از جمله مزایای مهم جنس PVC، پایین بودن قیمت لوله PVC برای گلخانه و وزن سبک آن است. همچنین مونتاژ آن راحت بوده و قابلیت حمل دارند. قاب‌های ساخته شده از لوله پلاستیکی، به سختی چوب و فلز نمی‌باشد و دارای تکیه‌گاه‌های فلزی به همراه قاب PVC هستند.

روش تولید لوله گالوانیزه:

لوله گلخانه‌ای از نظر فرآیند تولید به دو روش نورد سرد و گرم به تولید می‌رسند که مسلماً لوله‌های تولیدی با روش نورد گرم دارای مقاومت و کیفیتی بالاتر نسبت به سایر محصولات خواهند بود.

در ادامه به بیان ویژگی‌های این نوع محصولات خواهیم پرداخت:

لوله گلخانه‌ای گرم:

این لوله با یک لایه فلز آبکاری و پوشش داده می‌شود که سطح لوله را با فولاد و یا فلز روی مذاب پوشش می‌دهند که بکارگیری این روش برای افزایش استحکام سازه بی‌نظیر است. دمای روی مذاب برابر ۴۲۰ درجه سانتی‌گراد است که با روش غوطه‌وری محصول به تولید می‌رسد. در واقع تولید لوله با روش گرم سبب می‌شود تا ضخامت محصول افزایش پیدا کند و هر چه ضخامت لوله بیشتر شود، استحکام لوله و سازه نیز بیشتر خواهد شد.

در اصل تولید به روش نورد گرم سبب می‌شود تا لوله گالوانیزه گلخانه در برابر محیط‌های مرطوب مقاومت بالایی از خود نشان دهند. لوله‌های تولید شده با فرآیند نورد گرم، طول عمری بین ۲۵ تا ۳۰ سال داشته و به دلیل حرارت داده شده در زمان تولید، دارای سطحی براق هستند. به صورت کلی ویژگی‌های لوله گلخانه‌ای عبارتند از:

  • افزایش طول عمر لوله بین ۲۵ تا ۳۰ سال
  • قیمت مناسب
  • ارزش خرید بالا
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی
  • داشتن پوشش یکنواخت
  • مقاومت بالا در برابر آسیب در زمان جابجایی

لوله گلخانه‌ای سرد:

لوله فولادی در این روش تولید با استفاده از الکترولیز توسط روی پوشش داده می‌شود و در دمای ۷۰ درجه نیز به تولید می‌رسند. در اصل لایه فلز روی ورق سیاه با ضخامتی کمتر ایجاد می‌شود که به همین دلیل میزان استقامت و دوام لوله نیز افزایش پیدا می‌کند. خرید لوله گالوانیزه سرد تنها برای مکان‌هایی مناسب است که میزان مقاومت سازه برای سال‌های محدودی اهمیت داشته باشد.

مراحل تولید لوله گالوانیزه گلخانه:

مراحل تولید لوله‌های فولادی نیز همانند سایر لوله‌ها مستلزم طی کردن یکسری مراحل است که در ادامه آن‌ها را بیان کرده‌ایم:

مرحله اول: جوشکاری لوله

در ابتدا برای تولید ورق‌های فولادی به یکدیگر جوش داده می‌شوند که این عمل سبب می‌شود تا لازم نشود مجدداً ورق را جوشکاری کنید و همین امر سبب می‌شود تا از ایجاد آسیب‌های احتمالی به فلز روی جلوگیری شود.

مرحله دوم: تمیز کردن سطح لوله فولادی

در این مرحله با استفاده از محلول‌های خاصی، سطح لوله از چربی زدایی می‌شود و بدین طریق فلز روی به راحتی روی سطح لوله نفوذ خواهد کرد.

مرحله سوم: فلاکس لوله‌ها

بعد از تمیز شدن سطح لوله، محلولی از فلاکس ساخته می‌شود و لوله‌ها در آن غوطه ور می‌شوند. این محصول سبب خواهد شد تا فلز روی به خوبی در سطح لوله نفوذ کند.

مرحله چهارم: غوطه‌وری لوله در حوضچه

در این مرحله باید سطح داخلی و خارجی لوله به خوبی خشک شود که عمل خشک کردن لوله توسط کوره انجام می‌گیرد. زمانی که سطح لوله کاملاً خشک شود، لوله‌ها را در حوضچه روی مذاب قرار می‌دهند که دمای حوضچه برابر ۴۵۰ درجه سانتی‌گراد است و به همین دلیل پیوند بین اتم‌های فولاد شکسته می‌شود و فلز روی جایگزین آن‌ها می‌شود.

 

 

استعلام قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 همواره می توانید از طریق  دکمه زیر استعلام قیمت لوله گلخانه را درخواست نمایید

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

لوله‌های گلخانه‌ای گالوانیزه:

فولاد گالوانیزه دارای مقاومت بالا بوده و استحکام خوبی دارد. با توجه به این که این فولاد بسیار مقاوم و قوی است، گلخانه به قطعات قاب بندی کمتری نیاز دارد و سایه‌های کمتری در سازه ایجاد می‌شود. شما به راحتی می‌توانید آموزش ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه را در اینترنت مشاهده کنید. همچنین، قیمت لوله گالوانیزه گلخانه ای نسبت به دیگر متریال‌ها برای ساخت گلخانه‌ها مقرون به صرفه‌تر است. فریم‌های فولادی به گونه‌ای هستند که از ساخت گلخانه با لوله پلی‌اتیلن استفاده می‌کنند.

روش تولید لوله گالوانیزه:

لوله گلخانه‌ای از نظر فرآیند تولید به دو روش نورد سرد و گرم به تولید می‌رسند که مسلماً لوله‌های تولیدی با روش نورد گرم دارای مقاومت و کیفیتی بالاتر نسبت به سایر محصولات خواهند بود.

📌 مطالب پیشنهادی :

کدام سایز از لوله گالوانیزه در گلخانه ها کاربردی بیشتری دارد؟

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *