وبلاگ

لوله‌ گالوانیزه سرد و مدت عمر آنها

لوله‌ گالوانیزه سرد و مدت عمر آنها

لوله‌های گالوانیزه سرد در دمای پایین به روش آبکاری می‌شوند و روکشی از فلز روی (زینک) بر روی سطح آنها قرار می‌گیرد. مدت عمر این لوله‌ها در شرایطی که زیر خاک قرار داده شوند، بین 3 تا 4 سال است. اما اگر در شرایط مطلوب‌تری که رطوبت زیاد نباشد، می‌توانند تا 8 سال نیز کارایی داشته باشند.

 

لوله گالوانیزه سرد

لوله‌های گالوانیزه سرد برای گلخانه‌های وسیع و بزرگ که با هدف سرمایه‌گذاری بلندمدت و جلب بهره‌وری برای سال‌های طولانی راه‌اندازی می‌شوند، مناسب نمی‌باشند. این لوله‌ها نهایتاً تا ۴ تا ۵ سال در شرایط رطوبت گلخانه دوام می‌آورند و پس از گذشت این زمان با تأثیر اکسیژن، دچار زنگ‌زدگی می‌شوند.

گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد

روش‌های گالوانیزه کردن عمدتاً از نظر کاربرد و سطح حفاظتی که ارائه می‌دهند، متفاوت است. انتخاب روش مناسب گالوانیزه کردن در نهایت منجر به یافتن تعادل مطلوب بین هزینه و عملکرد می‌شود.

تاریخچه گالوانیزاسیون

قرن‌هاست که اثرات مخرب خوردگی بر روی فلزات شناخته شده است. تقریباً، بشر دائماً به دنبال راه‌هایی برای بهبود طول عمر لوله در محیط‌های دارای فرسایش و خوردگی فلزات بوده است. یکی از پرکاربردترین تکنیک‌ها برای محافظت از فلزات (عمدتاً فولاد)، گالوانیزه کردن است.

در سال ۱۷۴۲، یک شیمیدان معروف به نام ملوین کشف کرد که می‌توان با فرو بردن لوله در مذاب روی، روی آن را پوشش دهی کرد. این کشف موجی از تحقیقات را در سراسر جامعه علمی آغاز کرد و پایه و اساس گالوانیزاسیون را ایجاد کرد. در سال ۱۷۸۰، یک فیزیکدان ایتالیایی به نام لوئیجی گالوانی مشاهده کرد که تماس بین دو فلز غیرمشابه منجر به جریان یک جریان الکتریکی می‌شود. با گذشت زمان، درک درستی از گالوانیزه شدن و روش‌های بهتر شدن این روش پیشرفت کرد و تا سال ۱۸۵۰، سالانه ۱۰ هزار تن روی توسط صنعت گالوانیزه انگلیس برای محافظت از آهن استفاده می‌شد. این روند صنعتی تا به امروز همچنان ادامه دارد.

کاربردهای فولاد گالوانیزه

فولاد گالوانیزه نقش اساسی در زندگی روزمره ما دارد. به طور کلی در چندین بخش از جمله ساخت و ساز، حمل و نقل، کشاورزی و صنایع تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو روش اصلی برای گالوانیزه سازی فولاد وجود دارد. اینها گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد است.

لوله‌های گالوانیزه سرد، که لوله‌های مبلی نیز نامیده می‌شوند،

استعلام آخرین قیمت و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 همواره می توانید از طریق  دکمه زیر استعلام قیمت لوله گلخانه را درخواست نمایید

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *