مشاوره خرید :
49986000
۰۲۱
لوله گالوانیزه, لوله گلخانه گالوانیزه, محصولات

تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم و تشخیص فرق آن

تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم

فرق یا تفاوت لوله گالوانیزه آبکاری سرد و آبکاری گرم کار سختی نیست و نیاز به بررسی چند فاکتور ساده دارد .

لوله گالوانیزه سرد از لوله گالوانیزه گرم از جهت مقاومت بسیار متفاوت از و این تفاوت هم به خاطر روش آبکاری گرم و سرد در لوله های فولادی که به گالوانیزه تبدیل میگردند بوجود میاید . لوله های گالوانیزه چه گرم و چه سرد در هر سایزی امکان آبکاری دارند و هر لوله آهنی فولادی ای که در بازار تهران و ایران موجود باشد میتوان آبکاری گرم و سرد نمود اما سایز های پر مصرف این لوله ها نیز در ادامه برای هر موضوع مصرفی بررسی میگردد .

تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم و تشخیص فرق آن

لوله گالوانیزه سرد

لوله گالوانیزه سرد ، به لوله هایی گفته میشه که در دمای پایین تری آبکاری میشوند و حالت روکش مانند از روی zinc ، روی لوله قرار میگیرد . عمر مفید لوله گالوانیزه سرد زیر خاک نهایتا بین ۳ حداکثر الی ۴ سال است و روی خاک جای مرطوب برای مثال اگر به عنوان لوله گالوانیزه گلخانه ای نصب و استفاده شود نهایتا ۵ سال عمر میکند .

 

لوله فولادی گالوانیزه سرد در جای خشک و اگر روی زمین جایی که آفتاب بخورد و رطوبت زیادی نباشد میتواند تا حداکثر هشت ۸ سال عمر کنید . آبکاری لوله گالوانیزه به صورت سرد ، باعث میشود که میزان روی بری و قلعی که جذب روکش لوله های گالوانیزه میشود در لوله های با ضخامت ۲ میلیمتری ۷ درصد باشد یعنی هفت درصد وزن لوله گالوانیزه سرد ۲ میلی متری را روکش آن تشکیل میدهد و در لوله های با ضخامت ۱٫۵ میلیمتری این وزن کمتر یعنی ۴ درصد است . لوله های ۱ میلی متری هم ۲ درصد از وزن لوله گالوانیزه سرد را روکش روی آن تشکیل میدهد .

 

تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم و تشخیص فرق آن

فرق لوله گالوانیزه سرد و گرم

فرق لوله گالوانیزه سرد و گرم در عمر مفید آن به این صورت است که لوله گالوانیزه گرم ساوه یا لوله گالوانیزه سپنتا گرم ، لوله هایی هستند که با لوله سیاه آن یکی هستند . لوله گالوانیزه گرم بیشتر عمر میکند چون در دمای چهار صد و بیست درجه سانتی گراد ۴۲۰c آبکاری میشوند . اصطلاحا به آبکاری گالوانیزه سرد و گرم ، روی بری یا قلع بری نیز گفته میشود . وقتی در این دمای بالا یعنی ۴۲۰ درجه آبکاری گرم انجام میشود ، مولکول های قلع با مولکولکای آهن لوله فولادی عمل شیمیایی و اتصال محکم و مقاومی انجام میدهند و باعث میشوند تا لوله گالوانیزه گرم مقاومت بیشتری نسبت به لوله گالوانیزه سرد داشته باشد .

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

 

در لوله گالوانیزه گرم با ضخامت ۲ میلیمتر ، میزان روی بری آبکاری گرم ۱۴ درصد از وزن لوله گالوانیزه گرم را تشکیل میدهد . عمر مفید لوله های گالوانیزه گرم بین ۲۵ تا ۳۰ سال است این در حالی است که در بهترین شرایط یک لوله گالوانیزه سرد نهایتا تا ۸ سال عمر مفید دارد . دمای ۴۲۰ درجه سانتی گراد و ادغام شدن مولکولهای قلع و فولاد باعث افزایش بسیار زیاد عمر لوله گالوانیزه آبکاری گرم میشوند .

تشخیص لوله گالوانیزه آبکاری سرد و آبکاری گرم

در بین لوله های گالوانیزه گرم و سرد ، لوله گالوانیزه گرم به خاطر حرکت شیمیایی انجام شده در زمان آبکاری و به دلیل دمای بالای کار ، براق تر از لوله گالوانیزه سرد است . در لوله های گالوانیزه سرد میزان براق بودن لوله بستگی به لوله و ورق لوله دارد . مثلا لوله هایی با ضخامت ۱ و ۱٫۵ میلیمتر که اصطلاحا لوله مبلی هم میگویند چون ورق براق تری دارند ، گالوانیزه براق تری هم دارند اما به طور کلی گالوانیزه گرم از سرد براق تر است .

تفاوت دیگر لوله گالوانیزه سرد و گرم در این است که لوله های گالوانیزه گرم اغلب به صورت دو سر رزوه دنده تولید میگردند اما لوله گالوانیزه سرد بدون رزوه است و میتوان آن را رزوه دار نیز کرد . همچنین از لوله گالوانیزه سرد برای تولید نیپل دو سر دنده نیز استفاده میشود .

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

انواع سایز لوله گالوانیزه سرد و گرم و موارد مصرف هر کدام لوله گالوانیزه گرم یا سرد فرقی نمیکند هر لوله و هر سایزی از لوله سیاه که داخل بازار است میتوان آبکاری کرد . با این حال لوله های گالوانیزه در مصارف زیر استفاده فراوان دارند :

  • لوله گالوانیزه گلخانه ای
  • لوله گالوانیزه ساوه انتقال آب لوله کشی ساختمان
  • لوله گالوانیزه سپنتا انتقال آب لوله کشی ساختمان
  • لوله گالوانیزه سرد
  • لوله گالوانیزه برق
  • لوله گالوانیزه ساوه و سپنتا اکثرا از سایز ۱/۲ تا ۶ اینچ تولید شده و در دو نوع سنگین و سبک موجود هستند .

لوله ساوه و لوله سپنتا هر دو کارخانه های تولید لوله گالوانیزه گرم به شمار میروند .

لوله گالوانیزه گلخانه ای نیز میتوان هم آبکاری سرد و هم آبکاری گرم استفاده نمود ولی اکثرا از آبکاری گرم به دلیل وجود رطوبت زیاد برای ساخت لوله گلخانه ای استفاده میکنند . لوله گالوانیزه سرد برای بسیاری مصارف کاربرد دارد ، از پرمصرف ترین آن لوله ۳/۴ ، ۱ و ۱ ۱/۲ اینچ نام میبریم که برای لوله گالوانیزه فنس کشی مورد استفاده است . لوله گالوانیزه برق نیز سایز ۱۳ ، ۱۶ و ۲۱ پرمصرف است و هم آبکاری گرم و آبکاری سرد بکار میرود .

 

جهت اطلاع از قیمت لوله گالوانیزه در هر سایز و با هر آبکاری میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

 به شما بازدید کننده گرامی پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان این شرکت در زمینه ی فروش لوله های گلخانه گالوانیزه،

پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

جهت تماس با ما

برروی شماره ها کلیک کنید

۰۹۱۲۰۴۳۴۵۶۵

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

 

 

4.5/5 - (38 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من