لوله گالوانیزه

ویژگی های کلی لوله های گالوانیزه

مهمترین ویژگی لوله گالوانیزه :

  • ضریب هیزم ویلیام این لوله ها بر حسب اینچ می باشد.
  • طول لوله های گالوانیزه شش متر می باشد.
  • اتصالات آن قفل, کمربند و برشن است.
  • این لوله ها به وسيله دنده پيچی به يكديگر وصل و توسط مواد مناسب آب بندی می شوند.
  • لوله های گالوانیزه را می توان به طور کلی به دو دسته عمده بخش بندی کرد.

ویژگی لوله گالوانیزه

لوله و اتصالات گالوانیزهانواع لوله گالوانیزه گرم و سرد ، سبک و سنگین از سایز 1/2 اینچ تا 8 اینچ جهت مصارف ساختمانی,صنعتی,کشاورزی و ساخت گلخانه و …..و ارسال سریع آن به سراسر ایران می باشد.

لوله گالوانیزه

لوله ای که با روی مذاب پوشش داده میشود را لوله گالوانیزه می گویند. جنس این لوله ها از آهن سفید نورد شده است که درز آن توسط دستگاه های درز جوش بهم جوش داده می شود و سپس لوله را در فلز روی مذاب فرو می برند که عموماً به دو صورت سبک و متوسط تولید می گردد.

لوله‌های گالوانیزه در بازار به لوله‌های آهنی سفید معروفند. و در دو نوع گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد موجود می باشد.

لوله گالوانیزه گرمگالوانیزاسیون به روش غوطه وری گرم به زبان ساده یک پوشش است که در آهن یا فولادی که از نظر ترکیب و طراحی مناسب برای گالوانیزه است توسط فروبردن در وان مذاب روی تشکیل می‌گردد.

لوله گالوانیزه سرد

اين روش به اين صورت است كه مي توان از طريق الكتروليز نمكهای روی در داخل يك محلول آبي‏, هر قطعه ای از قبيل ورقهای كويل شده و يا كويل نشده را پوشش داد. اصل اين روش با استفاده از الكتروليت اسيدی نيز انجام مي شود. در اين روش ضخامت لايه روی ايجاد شده كمتر از ضخامت لايه پوشش روی در حالت غوطه وری گرم بوده و معمولا از اين روش در مصارف خانگی استفاده می شود.

 

جهت خرید لوله گالوانیزه با ما تماس بگیرید

کاربرد لوله های گالوانیزه :

این نوع لوله گالوانیزه گاهی برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک به کار برده می شود ولی مورد استفاده اصلی آنها برای انتقال آب و گاز یا در گلخانه ها می باشد.

جنس لوله گالوانیزه از فولاد نرمی است که در ساختن آن ورقه فولاد را با فشار داخل قالب عبور داده درز آن را جوش می دهند و سپس آنها را جهت افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگیها در یک وان آبکاری روی اندود (گالوانیزه) می کنند.

این نوع لوله ها نسبت به نوع آهنی در برابر اسیدها مقاومت کمتری دارند و کلیه اسیدهایی که برای چدن مضر می باشند فولاد گالوانیزه را هم خراب می کنند.

کلیه لوله های فولادی و آهنی گالوانیزه در شاخه های ۶ متری و دو سر دنده با قطر2/1 اینچ تا ۸ اینچ تولید می گردند. قطر این لوله ها معمولاً‌ قطر اسمی است که بزرگتر از قطر داخلی و کوچکتر از قطر خارجی است.

همچنین در بازار این لوله ها را بر اساس نمره می شناسند. لوله های گالوانیزه نیز به وسیله دنده پیچی به یکدیگر وصل و توسط مواد مناسب آب بندی می شوند.

نکته: از اتصال این لوله ها به روش جوشکاری باید پرهیز نمود زیرا بر اثر حرارت ناشی از جوشکاری و سوختن روکش گالوانیزه (آلیاژ روی) دود غلیظ و سفیدی تولید می شود که محیط کار را آلوده می نماید و تنفس آن ایجاد مسمومیت کرده و موجب آسیب دیدن دستگاه تنفسی می شود.

گالوانیزه کردن :

  • (Galvanization) و به خصوص گالوانیزه گرم قدیمی ترین و مهم ترین روش ایجاد پوشش روی است. سالانه بالغ بر ۲ میلیون تن روی بدین روش استفاده می شود, تا بر روی حدودا  ۴۰ میلیون تن فولاد پوشش داده شود. تمامی انواع فولادهای معمولی و چدن ها را می توان بدین روش پوشش داد, اما نوع پوشش ایجاد شده به عناصر آلیاژی بستگی دارد. نزدیک به نیمی از فولاد تولید شده در دنیا به صورت ورق و یک چهارم به صورت قطعات ساخته شده و بقیه به صورت لوله یا سیم است.
  • گالوانیزه هر یک از چهار نوع محصول, صنعت جداگانه ای را تشکیل داده است.

وزن های لوله گالوانیزه :

  • لوله گالوانیزه سبک
  • لوله گالوانیزه سنگین
  • لوله گالوانیزه متوسط

 

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

مهم‌ترین مزایای لوله‌های گالوانیزه چیست؟

کم هزینه بودن فرآیند گالوانیزاسیون و همچنین گالوانیزه شدن این لوله‌ها مقاومت‌شان را نسبت به زنگ زدگی یا خوردگی بالا می‌برد.

عملیات گالوانیزه کردن به چه صورت انجام می شود؟

برای انجام گالوانیزه کردن, ابتدا لوله را به سطح استاندارد مورد نیاز میرسانند و سپس در داخل مخزن روی با دمای بالا غوطه ور میکنند. پس از این مرحله لوله را شستشو میدهند تا فلز روی اضافه از سطح آن پاک شود. در این مراحل حتما باید تمام سطح بیرونی لوله و متعلقات آن حتما باید به طور کامل در روی(Zn) غوطه ور شوند.

5/5 - (13 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *