مشاوره خرید :
49986000
۰۲۱
وبلاگ

کاربرد پروفیل صنعتی

معرفی قوطی گالوانیزه

کاربرد پروفیل صنعتی

کاربرد پروفیل صنعتی / پروفیل صنعتی همانطور که از نامش پیداست بیشتر در صنایع بزرگ و آسمان خراش ها استفاده می شود. در ادامه به چند نمونه از کاربردهای پروفیل سنگین اشاره می کنیم:

پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی چیست؟

امروزه پروفیل ها در موارد مختلف کاربرد فراوانی دارند و به اشکال مختلف از جمله پروفیل های ساختمانی (مورد استفاده در ساخت پنجره، در و …) و پروفیل های صنعتی (مورد استفاده در صنایع نظامی، خودروسازی و …) وجود دارند. در اینجا قصد داریم توضیحات مربوط به مشخصات صنعتی را به صورت خلاصه ارائه کنیم.

قوطی های صنعتی در صنایع مختلف برای تولید انواع تجهیزات و قطعات مورد استفاده قرار می گیرند و خواص مکانیکی و الکتریکی خاص خود را دارند. این پروفیل ها از ورق مشکی با ضخامت بالا تولید می شوند که منجر به افزایش وزن محصول نهایی می شود، البته باید توجه داشت که این میزان با توجه به اندازه و ضخامت ورق مشکی استفاده شده متفاوت است.

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

روش تولید پروفیل صنعتی

با توجه به ضخامت زیاد و ابعاد بزرگ پروفیل صنعتی، زمان و هزینه نسبتاً بالایی برای تولید آنها به دو روش نورد سرد (ساخت ورق فولادی) و نورد گرم (شمش فولاد) صرف می شود. در این بین یک پروفیل صنعتی کامپوزیت نیز وجود دارد که از ترکیب نورد سرد و گرم تولید می شود و به آنها پروفیل های کامپوزیت نیز می گویند که به دلیل مقاومت بالا در برابر لرزش و ضربه نیز محبوبیت دارند.

کاربرد قوطی های صنعتی

پروفیل صنعتی نقش مهمی در ساخت تجهیزات صنعتی، صنعت ساختمان (ساخت ستون و اسکلت فلزی)، صنعت نفت (تانکرهای نفتی)، صنایع نظامی، بیلبوردهای بزرگ، پل سازی و … دارد.

پروفیل های مربع و مستطیل که دارای مقاطع بزرگی هستند (به آنها پروفیل ستونی نیز گفته می شود) در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارند و ابعاد مربع آنها از 6*6 سانتی متر تا 27*27 سانتی متر می باشد. و برای مقاطع مستطیلی از 10*4 سانتی متر تا 30*13.5 سانتی متر در دسترس هستند.

در نهایت پروفیل صنعتی یک مقطع توخالی از فولاد در اندازه ها، مصارف و انواع مختلف است که هر دسته با توجه به خواص خود در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و در طول سالیان متمادی سودمندی خود را به اثبات رسانده است و به همین دلیل است که سازندگان مختلف در داخل و خارج کشور به تولید این پروفیل ها در مقیاس انبوه مشغول است.

قوطی صنعتی

ویژگی های قوطی های صنعتی

به طور کلی می توان پروفیل صنعتی را همانند پروفیل سازه ای (Hollow Structural Section) دانست که دارای ضخامت بالاتر از 0.6 سانتی متر و ابعاد مقطع بالاتر از 12 سانتی متر است. اما در داخل کشور این نوع پروفیل ها کاملاً از حساب پروفیل های ساختمانی جدا شده و به آن ها پروفیل های صنعتی یا پروفیل های سنگین گفته می شود.

پروفیل های سنگین توانایی تحمل بارها و خواص مکانیکی بالایی (مانند مقاومت) را دارند و به همین دلیل کاربرد غیر قابل انکاری در سازه های بزرگ و غول پیکر پیدا کرده اند که به دلیل وجود روش های مختلف برای اتصال آنها اهمیت و گستردگی استفاده از آنها دو برابر شده است. بوده است

از آنجایی که قوطی صنعتی ضخامت بالایی دارد، روش های اتصال مانند جوش (حجم فلز جوش (رسوب جوش) و کیفیت اتصال بالا)، پیچ و مهره (دارای قابلیت سوراخ کاری) و هولو بولت (هلو بولت: روشی برای ایمن سازی) روی پروفیل) صنعتی مربعی یا دایره ای یا پروفیل هایی که فقط از یک طرف قابل دسترسی هستند) به راحتی قابل استفاده هستند.

 

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

 

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من