وبلاگ

مزایایی پروفیل صنعتی

پروفیل استنلس استیل

مزایایی پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی مانند پروفیل ساختمانی مزیت های زیادی را بوجود می آورد که از مهمترین این مزیت ها میتوان به

  • وزن کم
  • استقامت بالا
  • عدم فرسایش در مواجهه با آب و همچنین گذر زمان اشاره نمود.

همانطور که می دانید تولید پروفیل به دو صورت مستقیم یعنی نورد گرم و غیر مستقیم یعنی نورد سرد انجام می شود. هر دوی این روش ها یک سری معایب و مزایا دارند. در ادامه این مزایا و معایب را با هم مرور می کنیم. با ما همراه باشید.

یکی از مزایای روش نورد مستقیم یا گرم این است که دقت بیشتری نسبت به روش نورد غیر مستقیم یا سرد برای تولید مقاطع با گوشه های گرد دارد. بنابراین دقت پایین برای ایجاد مقاطع با گوشه های گرد یکی از معایب روش غیر مستقیم است.

در روش غیرمستقیم در صورت استفاده از دستگاه های مناسب برای تولید، سرعت بالاتر از روش مستقیم است.

– با روش غیر مستقیم می توان محصولات متنوع تری نسبت به روش مستقیم تهیه کرد.

– لوله هایی که به روش نورد سرد تولید می شوند را می توان قبل از برش با استفاده از تست غیر مخرب Eddie Carnet تست کرد و بعد از برش مقدار فشار را بصورت آفلاین بررسی کرد.

– پروفیلی که به روش مستقیم تولید می شود علاوه بر کیفیت بالا دارای انحنای سطحی کمی است. اما این روش نسبت به روش غیرمستقیم سرعت کمتر و کارایی کمتری دارد.

در این مقاله به بررسی مهمترین مزایا و معایب پروفیل ورقی پرداختیم. شما مشتریان عزیز می توانید جهت خرید پروفیل با کارشناسان ما در تماس حاصل نموده و از قیمت روز پروفیل و لوله مطلع شوید و ضمن بهره مندی از مشاوره رایگان کارشناسان، به صورت حضوری و تلفنی نیز سفارش خود را ثبت نمایید. . سفارش شما در اسرع وقت انجام و تحویل شما خواهد شد.

 

پروفیل صنعتی چیست؟

پروفیل صنعتی نوعی پروفیل است که ابعاد بزرگ و ضخامت بالایی دارد. در طبقه بندی پروفیل ها بر اساس وزن، قوطی های صنعتی به دلیل ویژگی هایی که ذکر کردیم، پروفیل های سنگین نامیده می شوند. در طبقه بندی بر اساس شکل، این پروفیل در دسته پروفیل های با مقطع بسته قرار می گیرد، زیرا عموماً با مقطع مربع یا مستطیل ساخته می شود. در طبقه بندی بر اساس جنس، این نوع پروفیل یک پروفیل فولادی معمولی است که از درجات مختلف ورق مشکی ساخته می شود و به همین دلیل قیمت پروفیل صنعتی به قیمت ورق مشکی بستگی دارد.

پروفیل صنعتی

فرآیند تولید پروفیل صنعتی

وظیفه اصلی کارخانه های لوله و پروفیل تبدیل ورق های فولادی (کلاف) با نورد سرد به محصولات نهایی با اشکال و ابعاد مختلف (پروفیل های باز و بسته) می باشد. این فرآیند شامل مراحل زیر است:

1. تهیه مواد اولیه

در مرحله تولید مواد اولیه که ورق های فولادی هستند پس از ورود به کارخانه ابتدا توزین شده سپس با توجه به مشخصات ابعادی و مصرف در قسمت های مختلف بسته بندی و به خطوط تولید منتقل می شوند. استاندارد ورق های مصرفی ST37.2 یا JIS G 3131 یا G 3132 دارای ترکیب شیمیایی (سیلیس با 0.35، کربن با 0.3 تا 0.1، گوگرد 0.04، فسفر 0.04، منگنز 0.5) می باشد.

2- برش زدن

در این مرحله ورق ها با توجه به ابعاد و عرض خاص توسط دستگاه های برش نوار به نوارهایی با عرض معین بریده می شوند. نوارها در نهایت مرتب شده و به قسمت های مختلف خطوط تولید منتقل می شوند.

3- تولید لوله و پروفیل

در این مرحله نوارها برای تولید قوطی و پروفیل تهیه می شود که به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم می توان این محصولات را تولید کرد که البته انتخاب روش تولید بستگی به توانایی دستگاه دارد.

روش مستقیم

نوار از قالب های قرار داده شده در بالا و پایین عبور می کند و شکل خود را تغییر می دهد. پس از آن دو لبه ورق به یکدیگر جوش داده شده و اندازه آن مشخص می شود. در نهایت محصول تولید شده توسط اره به طول های معین بریده شده و پس از بسته بندی به واحد کنترل کیفیت ارسال می شود.

روش غیر مستقیم

ابتدا محصول در دستگاه تغییر شکل داده (نورد) و به لوله تبدیل می شود. سپس دو لبه جوش داده شده و در نهایت محصول به دلخواه شکل می گیرد. در این روش گوشه ها در محصول نهایی گردتر بوده و از نظر ابعاد نسبت به روش مستقیم دقت کمتری دارند.

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید.

 

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

5/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *