وبلاگ

پروفیل گالوانیزه فابریک

پروفیل گالوانیزه

پروفیل گالوانیزه چیست؟

پروفیل‌ها از جمله اجزای اصلی ساختمانی هستند که در ایجاد انواع سازه‌ها، از ساختمان‌های مسکونی تا پل‌ها و تجهیزات صنعتی به کار می‌روند. پروفیل گالوانیزه، نوعی پروفیل فولادی است که با پوششی از روی و روی‌زنی که به آن اعمال می‌شود، از آسیب‌های زنگ‌زدگی و خوردگی محافظت می‌شود. روش گالوانیزه کردن به این معنی است که پروفیل معمولی از جنس فولاد پس از پوشش دادن به یک لایه نازک از روی، توسط روی‌زنی محافظت می‌شود.

کاربردها

پروفیل‌های گالوانیزه در انواع صنایع و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از کاربردهای رایج پروفیل‌های گالوانیزه عبارتند از:

  • ساخت سازه‌های فلزی
  • صنایع لوله و لوله‌کشی
  • صنعت خودروسازی
  • صنایع کشاورزی

مزایا

  1. مقاومت در برابر خوردگی
  2. عمر طولانی
  3. قابلیت اطمینان در سازه‌ها
  4. مقرون به صرفه بودن

پروفیل

پروفیل چیست؟

مترادف فارسی پروفیل که در اصل یک لغت انگلیسی است، نیم رخ می‌باشد که به معنای مقطع ثابت با طول زیاد است. پروفیل ها در واقع قطعات فلزی هستند که در جنس های مختلف (گالوانیزه، فولاد، آلومینیوم) و در اشکال متنوع مانند قوطی، نبشی، ناودانی، لوله و … تولید می‌شوند. پروفیل گالوانیزه فابریک پتروگرایش از نوع قوطی است که بیشترین کاربرد را در بین این نوع محصولات دارد. این قوطی ها که هر کدام از انواع آنها، کاربرد خاص خودشان را دارند، بیشتر جنبه مقاوم سازی را در صنایع مختلف بر عهده دارند. پروفیل قوطی فلزی از مهمترین انواع این محصولات بوده و کاربرد زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد.

گالوانیزه چیست؟

گالوانیزه فرآیندی است که در آن فلزی مانند فلز روی، بر روی سطح فلز دیگر مانند فولاد یا آلومینیوم کشیده می‌شود، تا مقاومت آن را بالا ببرد. گالوانیزه سازی به دو روش گرم و سرد انجام می‌شود. در گالوانیزه به روش گرم، قوطی درون وان فلز روی داغ قرار می‌گیرد و بدین ترتیب بر روی سطح داخلی و خارجی لوله رسوب می‌شود؛ اما در روش سرد، عملیات رسوب فلز بر روی سطح لوله در دمای معمولی و پایین اتاق و به وسیله الکترولیز انجام می‌شود.

 

به طور خلاصه، پروفیل‌های گالوانیزه با ویژگی‌های حفاظتی برجسته و کاربردهای متنوع از اهمیت بالایی برخوردارند و در ایجاد سازه‌ها و تجهیزات متنوع کمک بزرگی می‌کنند.

 

استعلام قیمت و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 همواره می توانید از طریق  دکمه زیر استعلام قیمت لوله گلخانه را درخواست نمایید

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

 

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *