وبلاگ

پروفیل گالوانیزه سرد چیست؟

پروفیل گالوانیزه سرد

پروفیل گالوانیزه سرد چیست؟

نورد سرد (Cold rolling) مشابه نورد گرم است، با این تفاوت که فرآیند در دمای اتاق انجام می‌شود. تولید مقاطع توخالی به روش نورد سرد به گونه‌ای است که صفحه فولادی در دمای معمولی هوای اتاق توسط پی‌های غلتکی تحت فشار قرار می‌گیرد و تغییر شکل می‌دهد. نتیجه استفاده از این روش تولید سطوح با دقت بالا و قطعات با استحکام بالا است. دقت اشکال و مقاطع تولید شده در این روش بسیار بالاست. پروفیل‌های تولید شده به روش نورد سرد برای ساخت دوار و بسیاری از ملزومات صنعتی مناسب هستند و برای کارهای سبک ساختمانی مانند ناودانی، چهارچوب درب ساختمانی و … قابل استفاده هستند.

پروفیل گالوانیزه سرد

به طور کلی، پروفیل‌ها بر اساس شکل ظاهری، میزان باربری، روش تولید، فرآیند تولید و مواد به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. اگر بخواهیم پروفیل‌ها را بر اساس فرآیند تولید دسته‌بندی کنیم، در حال حاضر روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان پروفیل‌هایی با مزایای متفاوت تولید کرد. یکی از روش‌های تولید پروفیل، استفاده از دستگاه‌های نورد است. در روش نورد با استفاده از دو غلتک، شکل‌دهی ورق فلز طی فرآیندی تدریجی انجام می‌شود. نورد به دو صورت گرم و سرد انجام می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. تولید پروفیل را می‌توان در دماهای بالا (نورد گرم) یا در دمای اتاق (نورد سرد) انجام داد. دما در نتیجه تولید نقش مهمی ایفا می‌کند. از هر دو روش نورد سرد و گرم می‌توان برای تولید پروفیل‌های ساخته شده از فولاد معمولی یا ضد زنگ استفاده کرد، اما محصول نهایی هر کدام دارای خواص متفاوتی است.

مراحل تولید پروفیل گالوانیزه سرد

به طور مختصر در گالوانیزه سرد پروفیل فولادی داخل محلول نمک روی قرار می‌گیرد و فلز روی، طی فرایند الکترولیز (آند _ کاتد) بر قسمت خارجی لوله رسوب می‌کند و تمام این فرایند در دمای پایین صورت می‌گیرد. پروفیلی که به این روش تولید می‌شود، پروفیل گالوانیزه سرد نام دارد. قبل از شروع فرایند گالوانیزاسیون سرد باید اقدامات زیر روی پروفیل انجام شود:

  • سطوح مورد نظر باید از هر گونه آلودگی پاک شوند.
  • سطح فلز باید فاقد هر گونه زنگ زدگی و خوردگی باشد.
  • هر گونه رطوبت از سطح پاک شود.

ویژگی‌های پروفیل گالوانیزه سرد

از مهم‌ترین ویژگی‌های پروفیل گالوانیزه سرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت این محصول به میزان تراکم و چسبندگی پوشش گالوانیزه بستگی دارد.
  • در این نوع گالوانیزاسیون حداکثر پوشش روی، بین 5 الی 8 میکرون است.
  • طول عمر مفید پروفیل‌ها، بین 3 الی 5 سال است.
  • سطح داخلی پروفیل که بدون پوشش گالوانیزه است، مستعد زنگ‌زدگی است.
  • ضخامت گالوانیزه این پروفیل‌ها به قدری پایین است که با کشیدن یک شی تیز روی آن‌ها می‌توان پوشش را خراشید.
  • سطح پروفیل گالوانیزه سرد براق است و در صورت تمایل می‌توان آن‌ها را رنگ کرد.

کاربرد پروفیل گالوانیزه سرد

با توجه به ویژگی‌های پروفیل گالوانیزه سرد که در بالا به آن پرداختیم، به طور خلاصه باید گفت این نوع پروفیل برای فضاهای داخلی مناسب‌تر است. این تجهیزات در ضخامت و ابعاد گوناگون تولید و عرضه می‌شوند. به عنوان مثال از پروفیل‌هایی با ضخامت بالا به دلیل عدم آسیب‌پذیری در برابر فشار هوا، در برج‌ها و ساختمان‌های تجاری با ارتفاع زیاد، استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای پروفیل سرد، می‌توان به ساخت درب و پنجره‌‌های PVC، سقف‌های شیروانی، کانال‌های کولر و گلخانه‌های صنعتی اشاره کرد.

استعلام آخرین قیمت و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 همواره می توانید از طریق  دکمه زیر استعلام قیمت لوله گلخانه را درخواست نمایید

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

📌 مطالب پیشنهادی :

امتیاز post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *