مشاوره خرید :
49986000
۰۲۱
وبلاگ

پروفیل زد پرلین کاربرد و مزایای آن

پروفیل z-perlin

پروفیل زد – پروفیل

پروفیل ها به عنوان مصالح ساختمانی در ساخت سازه های مختلف استفاده می شوند. بنابراین با توجه به کاربردشان در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. مشتریان با توجه به نوع نیاز و محل پروژه، نوع پروفیل را تعیین و سفارش می دهند. پروفایل ها دارای استانداردهایی هستند که در همه کشورها رعایت می شود. ایران نیز یکی از کشورهای تولید کننده پروفیل بر اساس استانداردهای اروپایی است.

پروفیل زد پرلین نیز در دسته پروفیل های باز قرار می گیرد و طبق استاندارد تولید می شود. بر روی این پروفیل امکان ایجاد سوراخ و برش بنا به سفارش مشتری وجود دارد. در ساخت سازه ها اسکلت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر هزینه ها باید نوع محل ساخت را نیز در نظر گرفت. محل ساخت و ساز ممکن است مستعد زلزله باشد و پروفیل Z-Perlin به دلیل استحکام و سبکی بالا برای اجرای سازه در این مناطق بسیار مناسب است. حال برای آشنایی بیشتر با انواع پروفیل به خصوص پروفیل زد پرلین با ما همراه باشید.

پروفیل Z و کاربردهای آن

پروفایل چیست و کجا استفاده می شود؟

پروفیل ها را می توان از آهن، فولاد، استیل و آلومینیوم ساخته و در طی فرآیندها شکل دلخواه را روی آن ها قرار داد. پروفیل ها در ساخت سازه های مختلف استفاده می شوند. بنابراین برای هر کاربر یک پروفایل خاص ایجاد می شود. پروفیل ها از نظر جنس، ساخت و ظاهر انواع مختلفی دارند. با شناخت آنها به راحتی می توانید به نوع پروفایل مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.

 

 

از جمله کاربردهای پروفیل می توان به: تولید نرده فلزی، ساخت درب و پنجره فلزی به ویژه آهن و آلومینیوم اشاره کرد. همچنین فنس کشی مکان های مختلف مانند پیاده روها و زمین های کشاورزی که محصور هستند، از دیگر مصارف پروفیل ها محسوب می شود. از پروفیل هایی که دارای شکل هندسی مربع و مستطیل با سطح مقطع زیاد هستند برای ساخت قاب ها و ستون های فلزی در سازه ها استفاده می شود. ما این پروفیل ها را به عنوان ستون یا تیر می شناسیم. همچنین پروفیل های با سطح مقطع مربع در خودروسازی و ساخت پایه های میز و صندلی کاربرد فراوانی دارند. پروفیل چیست 

 

 پروفیل زد پرلین چیست؟

پروفیل Z (Z) یا Z Perlin (Z-Bar) در دسته پروفیل های باز قرار می گیرد. شکل Z مانند دلیل نام گذاری این پروفایل است. همچنین در نقشه های مهندسی پروفیل Z-پرلین با حرف Z نشان داده شده است.این پروفیل یک ورق فولادی نورد شده است که از ورق سیاه رنگ با ضخامت کم بین یک تا سه میلی متر تولید می شود. از غلتک ها برای شکل دادن به پروفیل Z به شکل یک بره استفاده می شود.

Profile Z Perlin با توجه به نوع برنامه نیازی به محافظت اضافی ندارد. اما می توان با رنگ روی سطح آنها روکش ایجاد کرد. همچنین برای داشتن طول عمر بالا پروفیل Z تحت فرآیند گالوانیزه قرار می گیرد.

پروفیل Z با طول حداکثر 1600 سانتی متر تولید می شود. همچنین حداکثر طول و طول بال در نظر گرفته شده برای این نوع پروفیل به ترتیب 40 و 10 سانتی متر می باشد. حداکثر سختی برای پروفیل z-perlin در طول تولید به عنوان سختی ST37 تعریف می شود.

پروفیل فولادی Z شکل چیست؟

برای اولین بار پروفیل فولادی Z شکل در سوله ها و کارخانه های بزرگ استفاده شد. همانطور که می دانید ویژگی اصلی سوله ها بدون ستون بودن آنهاست بنابراین برای ساخت سقف سوله ها باید از مصالح با مقاومت بالا استفاده کنیم. اصولا سقف سوله ها به صورت مجزا ساخته شده و روی سقف با هم مونتاژ می شوند. برای اتصال قسمت های مختلف سقف باید از پروفیل های فولادی Z شکل استفاده شود. استفاده از این نوع پروفیل های فولادی علاوه بر ضریب باعث افزایش ایمنی سقف ساخته شده می شود. حتی سقف های ساخته شده با پروفیل های فولادی Z شکل نیز به راحتی قابل تعمیر هستند. به طور کلی پروفیل های فولادی به دو دسته تقسیم می شوند. پروفیل استیل Z شکل یک نوع پروفیل باز است که می توان از آن به عنوان ناودانی، نبشی و … استفاده کرد که سطح مقطع فولادی این پروفیل مانند حروف انگلیسی می باشد. به طور کلی نام پروفیل های فولادی بر اساس سطح مقطع آنها می باشد.

 

مزایای پروفیل Z

یکی از دلایل اصلی استفاده از پروفیل Z این است که مقاومت کششی این پروفیل بسیار بالاست. بنابراین پروفیل Z عمدتاً در ساخت و ساز و صنایع مختلف کاربرد دارد. این پروفیل استحکام و مقاومت سازه ها را افزایش می دهد به همین دلیل به عنوان ماده ای خاص در مناطق زلزله خیز استفاده می شود. پروفیل Z یک چارچوب قوی در ساخت و ساز ساختمان است و مقاومت بالایی در برابر طوفان های شدید و سیل دارد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت پروفیل Z این است که ساختمان ها را سبک می کند و زمانی که به جای پروفیل های دیگر در ساختمان استفاده می شود، علاوه بر افزایش مقاومت ساختمان، باعث سبکی ساختمان نیز می شود. همانطور که می دانید وقتی ساختمانی سبک تر باشد بهتر می تواند در برابر زلزله مقاومت کند. آنچه از گذشته در اذهان باقی مانده این است که پروفیل فولادی به چرخه طبیعت باز نمی گردد، بلکه پروفیل Z محصولی قابل بازیافت است. به دلیل وزن سبک Profile Z به راحتی می توان آن را به مناطق مختلف منتقل کرد. پروفیل Z را می توان با پیچ و مهره وصل کرد. عیب یابی این نوع پروفایل آسان است.

 

انواع پروفیل زد پرلین

پروفیل زد در انواع سایزهای مختلف تولید می‌شود که با توجه به نوع سازه و درخواست مشتری ضخامت و وزن متفاوتی دارند.
مشخصاتی که در دنباله مطلب برای انواع پروفیل زد پرلین آمده، همگی برای پروفیلی با طول یک متر است. به عبارتی در یک متر از پروفیل زد، ضخامت و وزن تعریف شده است.

مشاهده می‌شود که در انواع پروفیل زد، یک سری اعداد 16 یا 160 تا عدد 22 یا 220 هم نوشته شده است. این عدد، ارتفاع پروفیل زد پرلین را نشان می‌دهد که برحسب میلی‌متر یا سانتی‌متر بیان می‌شود؛ به عنوان مثال 22 سانتی‌متر یا 220 میلی‌متر. در ادامه تعدادی از انواع پروفیل زد را همراه با مشخصات آن‌ها برای آشنایی بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پروفیل زد پرلین؛ Z16
ضخامت 2 میلی‌متر و وزن 4.9 کیلوگرم
ضخامت 2.5 میلی‌متر و وزن 6 کیلوگرم
ضخامت 3 میلی‌متر و وزن 7.2 کیلوگرم

پروفیل زد پرلین؛ Z18
ضخامت 2 میلی‌متر و وزن 5.2 کیلوگرم
ضخامت 2.5 میلی‌متر و وزن 6.2 کیلوگرم
ضخامت 3 میلی‌متر و وزن 7.7 کیلوگرم

پروفیل زد پرلین؛ Z20
ضخامت 2 میلی‌متر و وزن 5.5 کیلوگرم
ضخامت 2.5 میلی‌متر و وزن 6.8 کیلوگرم
ضخامت 3 میلی‌متر و وزن 8 کیلوگرم
ضخامت 3.5 میلی‌متر و وزن 9.5 کیلوگرم

پروفیل زد پرلین؛ Z22
ضخامت 2 میلی‌متر و وزن 5.8 کیلوگرم
ضخامت 2.5 میلی‌متر و وزن 7.2 کیلوگرم
ضخامت 3 میلی‌متر و وزن 8.6 کیلوگرم
ضخامت 3.5 میلی‌متر و وزن 10 کیلوگرم

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

5/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من