مقالات, وبلاگ

پروفیل در و پنجره

پروفیل درب و پنجره

پروفیل در و پنجره چیست؟

پروفیل های در و پنجره باید عایق خوبی در برابر صدا و گرما باشند. میزان عایق بودن این پروفیل ها با توجه به تعداد محفظه های موجود در آنها مشخص می شود که ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. به همین ترتیب، پروفیل های در و پنجره باید مقاومت خوبی در برابر باد و باران داشته باشند. از طرفی این پروفیل ها قابلیت جوشکاری و سوراخکاری را نیز دارند.

پروفیل در و پنجره چیست

انواع پروفیل در و پنجره از نظر مقطع

پروفیل های در و پنجره بر اساس اندازه به هشت گروه تقسیم می شوند. اما دانستن آن سخت است، رایج ترین آنها در گروه های دو و هفت هستند. پروفایل های گروهی دو کاربرد کلی دیگر نیز دارند. اما پروفایل های گروه هفت برای اهداف امنیتی استفاده می شود. طبیعتا قیمت پروفیل در این دو گروه با یکدیگر متفاوت است.

پروفیل های گروه دوم شامل سپر (507)، درب (508) و قاب (509) و پروفیل های گروه هفت شامل سپر (567) و (767)، درب (768) و فریم (769) می باشد. تفاوت این پروفیل ها در شکل مقطع آنهاست که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

پروفیل در و پنجره

کاربرد اصلی این پروفیل در ساخت پروفیل در و پنجره می باشد. اما در ساخت خرپا، اتصالات پل، نمای ساختمان، اسکلت فلزی و … نیز کاربرد دارد. همچنین در مکان هایی که بار زیادی به سیستم باربر وارد می شود، سمپاشی بسیار مهم است.

پروفیل شیلد چیست؟

این پروفیل بسته دارای مقطع T شکل بوده و رایج ترین ماده اولیه تولید آن فولاد ST37 می باشد. شیلد در ضخامت های 2.5-0.9 میلی متر و بر اساس استانداردهای DIN EN 10055، DIN 59051 و DIN 1022 تولید می شود که ضخامت 2 میلی متر کاربرد بیشتری دارد. طول استاندارد این پروفیل 12-6 متر است و طبق استاندارد استال به دو نوع لبه گرد و لبه تیز تقسیم می شود.

اندازه نوع لبه گرد 140-30 میلی متر و اندازه نوع لبه تیز 40-20 میلی متر است. نام سپرها به این صورت است که وقتی می گویند امتیاز یک سپر 10 است به این معنی است که اندازه لبه آن 100 میلی متر است. یکی از مهمترین خواص مکانیکی سپر این است که سپر دارای مقاومت خمشی پایینی است.

 

آیا قیمت پروفیل درب و پنجره در آهن شهر به روز است؟

قیمت تمامی مقاطع فولادی ارائه شده در آهن شهر اعم از پروفیل درب و پنجره همواره بروز بوده و آخرین قیمت ها در سایت آپلود می شود.

پروفیل در و پنجره چیست؟

پروفیل های در و پنجره باید عایق خوبی در برابر صدا و گرما باشند. میزان عایق بودن این پروفیل ها با توجه به تعداد محفظه های موجود در آنها مشخص می شود که ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. به همین ترتیب، پروفیل های در و پنجره باید مقاومت خوبی در برابر باد و باران داشته باشند. از طرفی این پروفیل ها قابلیت جوشکاری و سوراخکاری را نیز دارند.

روش های تولید اسپری

نورد گرم: در این روش که به روش فابریک نیز معروف است، ابتدا شمش فولاد را حرارت داده و پس از رسیدن به دمای مورد نظر، رول می شود. در حین عملیات نورد ضخامت آن کاهش و طول آن افزایش می یابد. در نهایت با عبور از غلتک های میانی و انتهایی به صورت سپری در می آید و سپس با دستگاه های برش به ابعاد دلخواه بریده می شود. قطعات خرد شده و کوچک را لقمه می گویند. کیفیت ابعادی سپر تولید شده به روش نورد گرم بهتر از روش نورد سرد است. زیرا تکنولوژی و دستگاه های مورد استفاده در روش نورد گرم پیشرفته تر است.

نورد سرد: در روش نورد سرد یا پرس، مقطع تیر از وسط به دو قسمت تقسیم می شود و بدین ترتیب یک سپر تولید می شود. این روش تولید سپر چندان متداول نیست و در مواردی که امکان استفاده از روش نورد گرم وجود ندارد از این روش استفاده می شود.

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02149986000  داخلی 100 تماس بگیرید

 

پروفیل درب و پنجره آهنی

قدیمی ترین پروفیل بازار

این پروفیل ها امروزه کاربرد چندانی ندارند و میتوان گفت منسوخ شده اند. پروفیل های آهنی با این که قابلیت رنگ پذیری و مقاومت به ضربه بالایی دارند، اما در مقابل به دلیل وزن بالا، مقاومت پایین در برابر خوردگی و عایق نبودن گزینه مناسبی نیستند و میتوان از جایگزین هایی که در بازار موجود است، استفاده کرد.

 

📌 مطالب پیشنهادی :

برترین کارخانه های تولید کننده سپری

از معروف ترین کارخانه های تولید کننده سپری میتوان کیان پرشیا، جهان پروفیل پارس، نبشی شکفته و صدرا پروفیل را نام برد.

پنج تفاوت نبشی و سپری

  • مقاومت خمشی سپری بیشتر از نبشی است.
  • سطح مقطع سپری به شکل T و سطح مقطع نبشی به شکل L و V است.
  • سپری دارای ابعاد مشخصی است. اما نبشی میتواند دارای بال های مساوی یا نامساوی باشد.
  • برای اتصالاتی که استحکام بالایی میطلبد، از سپری استفاده میشود.
  • برای اتصال دو وجه معمولا از سپری استفاده میشود.
5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *