وبلاگ

لوله درزدار تست آب

لوله درزدار تست آب

معرفی و استانداردها

لوله درزدار تست آب در برابر فشار و دمای بالا مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و معمولاً از داخل آنها سیال عبور می‌کند. این لوله در بازار با نام‌های متعددی مانند لوله درزمستقیم تست آب، لوله تست آب، لوله فولادی تست آب و لوله فولادی درزدار تست آب نیز شناخته می‌شود.

برای تولید لوله درزدار تست آب از استانداردهای معتبری مانند DIN2440، DIN2394، BS1387، و API5L استفاده می‌شود. همچنین گواهینامه استاندارد کیفی ملی ایران با شماره ISIRI3574 نیز برای این لوله‌ها صادر می‌شود. استانداردهای ارائه شده توسط انجمن تأمین آب آمریکا نیز در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌های انتقال آب استفاده می‌شوند. انواع لوله‌های فولادی مانند AWWA C200 هم از نظر ابعاد هندسی متفاوت اما از نظر جنس و متریال مشابه لوله درزدار تست آب API و ASTM A53 هستند.

همچنین می‌توان از جنس‌های دیگر مانند ASTM A36، ASTM A570 و ASTM A139 نیز لوله درزدار تست آب تولید کرد. این لوله‌ها معمولاً از ورق‌های St33 و St37 به صورت درزدار دوسر ساده و دوسر دنده‌ای تولید می‌شوند.

تست هیدرو استاتیک لوله درزدار تست آب

لوله‌های درزدار تست آب برای اطمینان از کیفیت، مواد اولیه، و عدم نشتی از بدنه و جوش لوله معمولاً تست هیدرواستاتیک می‌گذرند. این تست جهت بررسی عملکرد لوله‌ها و بررسی نشتی‌ها انجام می‌شود. لوله‌های درزدار تست آب بر اساس ضخامت و مواد مصرفی خود می‌توانند فشار خاصی را تحمل کنند. در تست هیدرواستاتیک، لوله‌ها با آب پر می‌شوند و فشار داده می‌شود. در صورت عدم نشتی از بدنه و جوش لوله، لوله تایید می‌شود.

ویژگی‌های لوله درزدار تست آب

لوله درزدار تست آب معمولاً جهت انتقال مایعات مختلف نظیر آب و سایر مایعات استفاده می‌شود. ضخامت دیواره لوله یکی از ویژگی‌های مهم آن است که باید با دقت انتخاب شود. در صورت نیاز به انتقال حجم زیادی از آب، لوله‌های با ضخامت بیشتر را انتخاب کنید تا فشار ایجاد شده در لوله به دیواره‌های آن آسیب نزند و مشکلاتی مانند ترک خوردگی یا ترکیدگی را ایجاد نکند.

لوله درزدار تست آب معمولاً دارای استحکام کششی بالا و مقاومت در برابر ارتعاشات و نوسانات لرزه می‌باشد. این لوله‌ها در محیط‌های صنعتی و شهری و حتی مسکونی به کار می‌روند.

انواع لوله‌کشی درزدار تست آب

نحوه انتقال توسط لوله درزدار تست آب تقریباً در همه محیط‌ها و صنایع یکسان است اما روش‌های ن

صب این لوله‌ها با توجه به محیط متفاوت است. نصب لوله‌های درزدار تست آب معمولاً به دو صورت کلی توکار و روکار تقسیم می‌شود.

لوله کشی توکار لوله درزدار تست آب

در این روش نصب، لوله‌ها داخل دریچه‌ها، دیوارها یا زمین قرار داده شده و کاملاً پوشانده می‌شوند، طوری که از بیرون هیچ اثری از آنها وجود نداشته باشد. نصب توکار لوله‌های درزدار تست آب معمولاً زمانی انجام می‌شود که نیاز به نصب لوله‌ها در مساحت زیادی وجود داشته باشد یا مصرف‌کنندگان با کمبود فضا برای نصب مواجه باشند. همچنین اگر ظاهر محل نصب برای خریداران اهمیت دارد، این روش مناسب است. تغییرات جوی و نوسانات و ارتعاشات سطحی زیادی در محیط وجود داشته باشد.

لوله کشی روکار لوله درزدار تست آب

در این روش، لوله‌های درزدار تست آب در هنگام نصب در سطح بیرونی قرار می‌گیرند. نصب روکار لوله‌های درزدار تست آب برای افرادی مناسب است که قصد تخریب محیط را ندارند و هزینه کمتری را صرف نصب لوله‌ها می‌کنند. این روش معمولاً در محیط‌هایی با شرایط خاص استفاده می‌شود.

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 همواره می توانید از طریق  دکمه زیر استعلام قیمت لوله گلخانه را درخواست نمایید

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *