وبلاگ

خرید لوله گالوانیزه گلخانه

لوله گالوانیزه تبریز

خرید لوله گالوانیزه گلخانه

لوله گالوانیزه گلخانه
لوله گلخانه‌ای، یکی از انواع لوله‌های پرمصرف در صنایع مختلف است که به دلیل قیمت مناسب و وزن کمتر نسبت به لوله‌های با ضخامت بالاتر، همچنین تنوع در ضخامت و وزن‌های متفاوت، در ساخت انواع سازه‌های فلزی مورد توجه قرار می‌گیرد.

لوله گلخانه‌ای امروزه اهمیت بسیاری یافته است، زیرا بسیاری از محصولات به صورت گلخانه‌ای در فصول مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. ساخت گلخانه‌ها معمولاً با استفاده از لوله گالوانیزه گلخانه‌ای انجام می‌شود. این لوله‌ها معمولاً از جنس فولاد ساخته می‌شوند و با پوشش دادن سرد یا گرم از جنس روی، به آنها گالوانیزه می‌گویند.

ویژگی‌های لوله‌های گلخانه‌ای:

مقاومت شیمیایی: لوله‌های گلخانه‌ای باید در برابر عوامل شیمیایی موجود در خاک، آب، و محیط گلخانه مقاومت داشته باشند.

مقاومت مکانیکی: این لوله‌ها باید تحمل فشار، ضربه، و بارهای مکانیکی را داشته باشند تا در محیط گلخانه از دوام و عملکرد مناسبی برخوردار باشند.

ضدخوردگی: لوله‌های فلزی گلخانه‌ای باید دارای پوشش‌های ضدخوردگی مناسبی باشند تا در برابر رطوبت و عوامل محیطی مقاومت کنند.

هدایت حرارتی: لوله‌های گلخانه‌ای برای انتقال حرارت و سرما بهینه باید هدایت حرارتی مناسبی داشته باشند.

سایز لوله گلخانه:

لوله گالوانیزه گلخانه‌ای معمولاً با سایزهای مختلفی بین 1/2 تا 4 اینچ تولید می‌شود. لوله‌های گالوانیزه گرم دارای کیفیت و دوام بسیار مناسب‌تری نسبت به لوله‌های گالوانیزه سرد هستند. عمر آنها بسیار بیشتر بوده و معمولاً به صورت شاخه‌های شش متری تولید و به بازار عرضه می‌شوند. به این ترتیب، می‌توان به راحتی تعداد مورد نیاز از این محصول را تهیه کرد.

استفاده از لوله‌های گلخانه‌ای:

استفاده از لوله‌های گلخانه‌ای در صنعت گلخانه‌داری به دلیل ویژگی‌ها و مزایای آنها اهمیت بالایی دارد. انتخاب و استفاده از لوله‌های مناسب در سیستم‌های گلخانه‌داری بهبود عملکرد، بهره‌وری بالا، و بهبود شرایط رشد و توسعه گیاهان را به همراه دارد. توجه به استانداردها و توصیه‌های تولیدکنندگان در انتخاب لوله‌های گلخانه‌ای ضروری است.

لوله گالوانیزه گلخانه‌ای (آبکاری) گرم و سرد

همانطور که مستحضر هستید، در ساخت لوله به منظور تولید لوله گالوانیزه، از چند روش مختلف برای تبدیل ورق‌های فولادی یا آهن سفید به لوله استفاده می‌شود و سپس این لوله‌ها آبکاری می‌شوند. این آبکاری نیز به دو روش گرم و سرد انجام می‌شود.

لوله‌های گالوانیزه آبکاری

لوله‌های گالوانیزه آبکاری شده به دلیل وزن و ضخامت پایین‌تر، قیمت کمتری نسبت به سایر لوله‌های گالوانیزه دارند و به همین دلیل بیشتر در ساخت سازه‌های گلخانه، سازه‌های پرورش قارچ، فنس کشی، تولید مبلمان، محافظ خطوط انتقال برق و کابل، موارد تزئینی و زینتی استفاده می‌شوند.

لوله‌های گالوانیزه گلخانه‌ای گرم

لوله گالوانیزه گرم یکی از روش‌های قدیمی‌تر گالوانیزه‌کردن فلزات است و بیش از ۱۵ دهه سابقه دارد. در این روش، لوله‌های فولادی در استخری از روی مذاب با دمای حدود ۴۶۰ درجه سانتیگراد شناور می‌شوند و سپس پوششی از روی بر روی آن‌ها ایجاد می‌شود. پس از خروج از استخر، روی مذاب با اکسیژن و کربن واکنش می‌کند و لایه‌های مقاوم در برابر خوردگی و اکسیداسیون بر روی لوله ایجاد می‌شود. ضخامت لایه ایجاد شده در این روش حدود ۳۵ تا ۶۵ میکرون است و ظاهر روی لوله رنگی کدر دارد و دارای سطحی یکدست و یکنواخت نیست.

لوله‌های گالوانیزه گلخانه‌ای سرد

در روش گالوانیزه سرد، لوله‌ها در دمای پایین‌تری (حداکثر ۷۰ درجه سانتیگراد) گالوانیزه می‌شوند و محلولی آبی یا اسیدی به اضافه نمک را روی لوله پاشیده می‌شود. ضخامت لایه گالوانیزه روی لوله حدود ۱۵ میکرون است که ظاهر لوله حالتی براق و یکنواخت دارد.

تفاوت لوله‌های گالوانیزه گلخانه‌ای آبکاری (گرم و سرد)

لوله‌های گالوانیزه گلخانه‌ای آبکاری گرم نسبت به لوله‌های گالوانیزه گلخانه‌ای آبکاری سرد، مقاومت و طول عمر مفید بیشتری دارند. این امر به دلیل این است که در روش آبکاری گرم، لوله‌ها در دمای ۴۶۰ درجه سانتیگراد گالوانیزه می‌شوند و ایجاد شیمیایی بین فلز قلع و مولکولهای لوله باعث ایجاد لایه‌ای محکم و مقاوم می‌شود. لوله‌های گالوانیزه آبکاری گرم بین ۲۵ تا ۵۰ سال عمر مفید دارند، در حالی که لوله‌های گالوانیزه آبکاری سرد در زیر خاک به مدت ۳ تا ۴ سال و در شرایط رطوبت زیاد حداکثر ۵ سال عمر می‌کنند. در شرایط خشک، لوله‌های گالوانیزه آبکاری سرد نهایتاً ۸ سال عمر می‌کنند.

موارد استفاده لوله‌های گالوانیزه گلخانه‌ای

با توجه به توضیحات فوق، بهترین لوله برای احداث گلخانه یا سالن پرورش قارچ، لوله گالوانیزه آبکاری گرم می‌باشد. لوله‌های گالوانیزه آبکاری گرم به دلیل مقاومت بیشتر و عمر مفید طولانی‌تر، در این شرایط بهترین گزینه هستند. لازم به ذکر است که لوله‌های گالوانیزه آبکاری سرد بیشتر در تولید وسایل تزئینی یا مبلمان استفاده می‌شوند.

برند‌های لوله گالوانیزه گلخانه‌ای

کارخانه‌هایی مانند لوله و پروفیل سپنتا، لوله و پروفیل ساوه، پتروگرایش، و غیره در زمینه تولید لوله‌های آبکاری فعالیت می‌کنند. برای اطلاع از آخرین مشخصات تولید و به‌روزترین قیمت‌ها با کارشناسان مجرب و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

 

استعلام آخرین قیمت و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 همواره می توانید از طریق  دکمه زیر استعلام قیمت لوله گلخانه را درخواست نمایید

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

📌 مطالب پیشنهادی :

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *