مشاوره خرید :
49986000
۰۲۱
مقالات, وبلاگ

کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

از روزهای اولیه صنعت گلخانه، لوله گالوانیزه بهترین انتخاب برای سازه‌های گلخانه‌ای بوده است. هیچ لوله دیگری نمی‌تواند مقاومت کششی و تسلیم عالی را همراه با حفاظت در برابر خوردگی بی‌نظیر و سهولت شکل‌پذیری به‌طور هم‌زمان ارائه دهد. در این مطلب سعی خواهیم کرد مزایای کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه را بررسی کنیم.

ملاحظات اولیه برای ساخت یا خرید گلخانه

معرفی لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه به لوله‌ای گفته می‌شود که از فولاد معمولی و سبک ساخته شده و طی فرآیند گالوانیزه گرم در پوششی از روی فرو رفته است. در این فرآیند لوله فولادی تحت گالوانیزه گرم قرار می‌گیرد تا برای محافظت از لوله هنگام استفاده در محیط‌های گرم، مرطوب و خاکی آماده شود. پوشش روی باعث می‌شود فولاد معمولی از خوردگی و زنگ‌زدگی حفاظت شود. کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه اغلب به نصب نرده‌ها، قاب گلخانه و تأسیسات هوای فشرده برمی‌گردد. این لوله‌ها دارای مقاومت در برابر خوردگی عالی، خواص ماشین‌کاری و شکل‌پذیری خوبی هستند.

لوله‌های گالوانیزه در طیف گسترده‌ای از قطر خارجی، سوراخ اسمی و ضخامت دیوار موجود در بازار موجود بوده و برای استفاده در اتصالات گیره‌ای، آسان ساختن سازه‌های قاب‌بندی‌شده و قفسه‌بندی استفاده می‌شوند. لوله‌های گالوانیزه تا طول 6 متر عرضه می‌شوند یا می‌توان آن‌ها را به‌صورت سفارشی برش داد تا ضایعات کاهش یابد و در وقت و هزینه صرفه‌جویی شود.

ملاحظات اولیه برای ساخت یا خرید گلخانه

یکی از نکات مهم در هنگام خرید یا ساخت گلخانه، انتخاب نوع قاب گلخانه شما و همچنین سایر مواد مورد نیاز است. قاب گلخانه ساختار اصلی آن است و برای حفظ یکپارچگی ساختاری گلخانه شما حیاتی می‌باشد. هنگام انتخاب مواد برای قاب باید به موارد زیر توجه شود:

  • نوع لعاب
  • نوع سازه برای نصب
  • آب‌وهوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید.

انتخاب مواد برای قاب گلخانه شما اثربخشی عملیات توسعه، استحکام ساختار گلخانه و مدت زمان ماندگاری گلخانه را تعیین می‌کند. این انتخاب، یک گام حیاتی است که اگر درست باشد از همان ابتدا می‌تواند در هزینه و همچنین ناامیدی‌های ناشی از فروریختن، آسیب‌های آب و هوایی یا سایر مسائل ناشی از انتخاب نامناسب قاب صرفه‌جویی کند. بدین منظور یکی از بهترین راه‌ها کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه است.

مزایای کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

فولاد گالوانیزه بسیار قوی است و بهترین گزینه شما برای قاب‌های گلخانه می‌باشد. همراه با دوام این قاب‌های فولادی، شما یک گلخانه دارید که تا سال‌های بسیار طولانی دوام می‌آورد. مقاومت لوله گالوانیزه در برابر بادهای شدید و بارهای سنگین برف قابل مقایسه با سایر محصولات نیست. مثلاً لوله گالوانیزه می‌تواند تا 360 کیلوگرم بار برف در هر مترمربع را نگه دارد. درحالی‌که آلومینیوم می‌تواند تنها 70 کیلوگرم برف را در هر مترمربع تحمل نماید. لوله گالوانیزه می‌تواند در برابر سرعت باد تا 63 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) مقاومت کند. استحکام و دوام قاب‌های فولادی گالوانیزه آن‌قدر زیاد است که تا آخر عمر (و حتی برای بچه‌هایتان!) دوام خواهد آورد.

درنتیجه استفاده و کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه به‌عنوان یک ماده مستحکم به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر توجه خود را بر روی عملیات باغبانی متمرکز کنید و محصول خود را به حداکثر برسانید. درحالی‌که مطمئن هستید کل ساختار گلخانه شما حتی در شدیدترین شرایط آب و هوایی نیز مقاومت خواهد کرد.

چرا لوله گالوانیزه از آلومینیوم بهتر است؟

بسیاری از گلخانه‌ها آلومینیوم را برای قاب‌بندی انتخاب می‌کنند که گزینه خوبی است اما عالی نیست. ویژگی‌های برجسته آلومینیوم مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و سبک بودن آن است. درحالی‌که آلومینیوم درواقع سبک‌وزن است. (ازاین‌رو حمل‌ونقل آن ارزان‌تر است) اما به‌خصوص در مناطق دارای شرایط آب و هوایی سخت این یک نقطه‌ضعف مهم محسوب می‌شود. چراکه در این مناطق به دوام بیشتری برای مقاومت در برابر باد، دمای یخ‌زدگی و بارهای سنگین برف نیاز است. حتی در مناطقی با شرایط آب و هوایی مناسب‌تر هم بهتر است به‌سوی ساختار گلخانه‌ای محکم‌تر رفت زیرا که کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند. یکی از معایب دیگر قاب‌های گلخانه‌ای آلومینیومی هزینه آن‌ها است. آن‌ها کمی گران هستند و درنتیجه هزینه‌های عمومی ساخت گلخانه را افزایش می‌دهند.

 

در مقابل آلومینیوم، لوله گالوانیزه را می‌توان بدون نگرانی از پوسته‌پوسته شدن یا ترک خوردن گالوانیزه خم کرد، برش داد، سوراخ یا جابجا کرد. این لوله‌ها در برابر باد و شرایط آب و هوایی مقاومت بیشتری داشته و ساختار بسیار محکم‌تری نسبت به آلومینیوم به چارچوب و بدنه گلخانه می‌بخشند. درعین‌حال طیف گسترده‌ای از لوله‌های گرد و مربعی گالوانیزه برای رفع نیازهای مختلف تولیدکنندگان گلخانه‌ای مانند مواد حلقه‌ای، پرلین، پایه‌های زمینی و پایه‌های مهاربندی طراحی‌شده‌اند که باعث گستردگی کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه می‌شود.

جمع‌بندی

مهم‌ترین شرط داشتن یک گلخانه خوب چارچوب و قابی محکم و مقاوم است که از هر نظر، در برابر شرایط مختلف ایستایی و استحکام داشته باشد. لوله گالوانیزه از معدود لوله‌هایی است که استحکام، انعطاف، هزینه نسبی کمتر و خواص ضد خورندگی را هم‌زمان ارائه می‌دهد. بنابراین کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه به‌شدت توصیه می‌شود.

 

خرید لوله گلخانه

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

ملاحظات اولیه برای ساخت یا خرید گلخانه ؟

مهم‌ترین شرط داشتن یک گلخانه خوب چارچوب و قابی محکم و مقاوم است که از هر نظر، در برابر شرایط مختلف ایستایی و استحکام داشته باشد. لوله گالوانیزه از معدود لوله‌هایی است که استحکام، انعطاف، هزینه نسبی کمتر و خواص ضد خورندگی را هم‌زمان ارائه می‌دهد. بنابراین کاربرد لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه به‌شدت توصیه می‌شود.

5/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من