مشاوره خرید :
49986000
۰۲۱

لوله فولادی برق

لوله فولادی برق گالوانیزه یا همان لوله برق در حقیقت لوله ای است که کابل را در برابر صدماتی از جمله ضربات و برخورد اشیاء تیز و سنگین محافظت میکند و سپس کابل را از داخل آن عبور می دهند به عبارت دیگر وسیله ای جهت حفاظت هادی برق برای جلوگیری از صدمه دیدن سیم و عایق آن و همچنین محافظت از افرادی که با آن در تماس هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله فولادی برق

کاربرد لوله برق

لوله فولادی در سایزها و ضخامت های مختلف در طیف گسترده ای از صنایع مثل لوازم خانگی ، اتومبیل ، موتورسیکلت، دوچرخه ، مبلمان و ساختمان کاربرد داشته و به اشکال گوناگون از قبیل شافت کولر ، مشعل ، کمک فنر ، اگزوز ، فرمان ، نرده ، حفاظ ، داربست ، غلاف چاه ، لوله شوفاژ ، لوله گاز ، لوله بویلر،… مورد استفاده قرار میگیرد.

 

بدلیل زیبایی و چشمگیر بودن مقاطع گرد در مقایسه با سایر مقاطع ، سازه های فضایی بخصوص در محل های پر رفت و آمد از قبیل ایستگاه های اتوبوس و قطار ، سالن های انتظار فرودگاهی ، پل های عابر پیاده و تیرهای روشنایی با استفاده از لوله فولادی برپا می گردد.

کاربرد لوله برق در سیستم لوله کشی

در واقع این لوله ها به خاطر استحکام بالا ، مقاومت در برابر گرما و همچنین مقاومت نسبی که در برابر خوردگی دارند، یکی از بهترین گزینه ها در ساخت سیستم های لوله کشی در فرایندهای صنعتی و پالایشگاهی هستند.

لوله گالوانیزه گرم

لوله گالوانیزه گرم به لوله های گالوانیزه فولادی یا لوله گالونیزه آهنی گفته می شود که عملیات آبکاری آن ها در دمای بالا یعنی ۴۲۰ درجه سانتی گراد آبکاری می شوند و به وسیله فلز عنصر روی پوشش داده می شوند.
عناصر قلع یا روی با مولکول های آهن که لوله فولادی از آن ساخته شده واکنش شیمیایی داده و اتصال محکم و مقاومی بین این عناصر و فلز لوله انجام می شود که موجب می شود تا لوله های گالوانیزه گرم مقاومت بیشتری نسبت به لوله های گالوانیزه سرد داشته باشد.

 

لوله های فولادی گالوانیزه سرد

لوله گالوانیزه سرد که با نام لوله مبلی هم شناخته می شوند به لوله های گالوانیزه آهنی یا فولادی گفته می شود که در دمای پایین آبکاری و گالوانیزه می شوند و روکش روی بر روی این لوله ها قرار می گیرد.

عملیات گالوانیزاسیون یا آبکاری سرد لوله های گالوانیزه گلخانه ای سرد ، کاملا مشابه پاشیدن رنگ بر روی سطح لوله ، عنصر فلز زینک یا روی را بر روی لوله فلزی یا آهنی میریزند و این عملیات در دمای نهایتا ۷۰ درجه سانتی گراد موجب گالوانیزه شدن لوله می شود .

سبد خرید
فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من