وبلاگ

قیمت لوله داربستی

انواع لوله داربستی

لوله داربستی

لوله داربستی که به آن داربست نیز می گویند، یک سازه موقتی است که برای حمایت از خدمه کاری و مواد برای کمک به ساخت، نگهداری و تعمیر ساختمان ها، پل ها و سایر سازه های در حال ساخت استفاده می شود. لوله های داربست یا داربست به طور گسترده در شهر برای رسیدن به ارتفاعات و طبقات بالایی که دسترسی به آنها دشوار است استفاده می شود. لوله داربست بی کیفیت و در نتیجه داربست ناایمن می تواند منجر به مرگ یا آسیب جدی به افرادی که در ساختمان کار می کنند، شود. در این مقاله می خواهیم به بررسی لوله داربست بپردازیم و آن را شرح دهیم.

لوله داربستی

داربست های ساختمانی سازه های فلزی هستند که برای دسترسی به نقاط صعب العبور ساختمان در حین ساخت استفاده می شوند. داربست از لوله های فلزی 3-6 متری تشکیل شده است. این لوله ها که به لوله های داربستی معروف هستند در دو نوع سبک و سنگین و برای شرایط وزنی مختلف ارائه می شوند. اندازه استاندارد این محصول دارای قطر خارجی 48.3 میلی متر، ضخامت دیواره 3.2 میلی متر و طول 6 متر می باشد. هدف از داربست و کاربرد آن، فراهم آوردن بستر کار ایمن و دسترسی مناسب برای گروه کار برای انجام کار است. استانداردهای بین المللی شرایط عملکرد داربست های کاری را تعیین می کنند. این استانداردها به طور قابل توجهی مستقل از موادی هستند که لوله داربست از آنها ساخته شده است.

قیمت لوله داربست

قبل از اینکه در مورد قیمت و وزن 5 لوله داربست و همچنین مشخصات لوله داربست صحبت کنیم، ابتدا باید بگوییم که لوله داربست چیست؟
از لوله داربست برای ایجاد اسکلت فلزی و سازه فلزی نیز برای ساخت ساختمان و نمای ساختمان استفاده می شود. استفاده از لوله داربست برای دسترسی آسان کارگران و پیمانکاران به مکان های صعب العبور است. لوله های داربست به لوله 5 نیز معروف هستند اما به طور کلی لوله های فلزی 3 متری 6 متری در بازار وجود دارد.

از آنجایی که ساختمان ها در اندازه های مختلف ساخته می شوند، لوله های داربست با ابعاد کوچکتر و بزرگتر نیز مورد نیاز است. لوله های داربست از فولاد سیاه رنگ تولید می شوند. از این لوله ها به عنوان داربست استفاده می شود و برای قرار دادن پایه روی لوله ها و دسترسی به قسمت های مختلف ساختمان است. لوله ها با کمک بست های داربست به یکدیگر متصل می شوند. لوله های داربست وزن های متفاوتی دارند. لوله داربست استاندارد با قطر خارجی 48 میلی متر، ضخامت 2.5 میلی متر و طول 6 متر در بازار موجود است. این لوله داربست بیشترین کارایی را دارد.

عوامل موثر بر قیمت

این لوله ها در دو نوع گالوانیزه و استیل موجود می باشند اما در زیر لوله های فولادی قرار می گیرند و دو نوع درزدار و بدون درز وجود دارد. به منظور کاهش هزینه تولید، این مواد با درز تولید می شوند، اما نوع بدون درز بسیار ایمن تر است. لوله های داربست در سه دسته سبک، معمولی و سنگین تولید می شوند. محاسبه خواهد شد که بر این اساس قیمت لوله داربست سبک به صورت انشعاب نسبت به دو نوع معمولی و سنگین ارزانتر است اما اگر وزنی محاسبه شود سه نوع سبک، معمولی و سنگین قیمت نخواهد داشت. تفاوت قیمت زیادی دارند قیمت لوله

قیمت لوله داربستی به عوامل زیر بستگی دارد:

نوع لوله ای که تحت تاثیر محل استفاده قرار می گیرد.
وزن لوله تحت تأثیر ضخامت ورق و اندازه آن است.
طول لوله و اندازه لوله که قطر داخلی و خارجی آن را تعیین می کند.
رایج ترین ضخامت لوله 2 و 2.5 میلی متر است.

انواع لوله داربستی

انواع لوله داربستی به کار رفته در ایران به شرح زیر است:

داربست مثلثی

این سازه از فریم های مثلثی شکل تشکیل گردیده اند که به صورت نر و ماده به یکدیگر متصل شده اند. از مزایای آن نیز می توان به سهولت در باز و بسته شدن و عدم نیاز به کارگر ماهر اشاره کرد.

داربست چکشی کاسه ای

این سازه از پایه های قائم و مهارهای افقی تشکیل شده است. از مزایای آن نیز می توان به قابلیت توسعه در پلان و عدم نیاز به مهاربندی در ارتفاع های زیاد و قابلیت استفاده در داربست بندی نمای ساختمان ها اشاره کرد.

داربست لوله و گیره ای

این نوع داربست معمولا داربست لوله و کوپلر هم نامیده می شود. داربست لوله و گیره نوعی داربست همه کاره است که از لوله های فلزی و گیره تشکیل شده است. لوله های عمودی از طریق بستهای زاویه ای راست به لوله های افقی وصل می شوند. به منظور تثبیت داربست ، لوله های مورب بطور دوره ای از طریق بست‌های چرخان به داربست وصل می شوند. این نوع داربست معمولا در مواردی مورد نیاز است که به تطبیق پذیری بیشتر نیاز باشد. در بسیاری از کشورها ، این نوع داربست در ساخت و ساز رایج است. لوله های افقی در این داربست می توانند در هر ارتفاعی در امتداد لوله عمودی قرار بگیرند (طبق محدودیت های مهندسی مجاز است) و لوله های عمودی یا پایه ها را می توان در هر فاصله از دیگری قرار داد. داربست لوله و گیره از همه نوع داربستی بسیار پرتوان و مقاوم‌تر است.

 

کاربردهای لوله داربستی

  • ساختار موقتیست برای پشتیبانی از خدمه کار استفاده میشود
  • برای کمک به ساخت ، نگهداری و تعمیر ساختمان ها ، پل ها و سایر سازه های در حال ساخت و ساز استفاده می شود.
  • در برج های دیده بانی استفاده میشود.
  • در غرفه های نمایشگاهی  استفاده میشود.
  • در رمپ های اسکی  استفاده میشود.
  • در پروژه های هنری استفاده می شود.

 

قیمت لوله گالوانیزه با توجه حجم خرید متفاوت است و هر چه حجم خرید بیشتر باشد، تخفیف بیشتری به مشتریان تعلق میگیرد.
با شماره گیری 02149986000 می توانید از مشاوره ی حرفه ای  کارشناسان ما بهره مند شوید.

 همواره می توانید از طریق  دکمه زیر استعلام قیمت لوله گلخانه را درخواست نمایید

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

 

5/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *