وبلاگ

کاربرد پروفیل ساختمانی

پروفیل ساختمانی

کاربرد پروفیل ساختمانی

پروفیل ساختمانی یکی از مصالحی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل ها به دو دسته پروفیل های ساختمانی و صنعتی تقسیم می شوند که هر یک شیوه تولید متفاوتی دارند. پروفیل‌ساختمانی در ابعاد و اشکال متنوعی وجود دارد که در این مقاله به انواع آن ها پرداخته شده است. در ادامه با تعریف پروفیل و کاربردهایی که برای پروفیل‌ساختمانی وجود دارد آشنا خواهید شد.

کاربرد پروفیل ساختمانی

پروفیل ساختمانی چیست؟

پروفیل ساختمانی به آن دسته از پروفیل‌ها گفته می‌شود که عمده کاربرد آنها در ساختمان‌سازی باشد. برخی از این پروفیل‌ها، برای تولید درب و پنجره ساخته می‌شوند و برخی دیگر برای هر چه مستحکم‌تر کردن سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای تولید هرکدام از پروفیل‌ها از ورق فولادی خاصی بهره گرفته می‌شود. ولی معمولاً بیشتر پروفیل‌های ساختمانی از ورق  37St ساخته می‌شود.

 

استانداردهای پروفیل ساختمانی

در ایالات متحده آمریکا پروفیل های ساختمانی را بر طبق استانداردهای AISC و  ASTM تولید می کنند.  در کشور ما نیز برای تولید پروفیل های ساختمانی استانداردهای مختلفی را در نظر می گیرند و بر طبق آن ها فرایند تولید را انجام می دهند. استانداردی که در ایران بسیار معمول بوده و شرکت های مختلف از آن تبعیت می کنند استاندارد  DIN آلمان می باشد.

قیمت پروفیل ساختمانی

در بازار آهن نوسانات مختلفی وجود دارد که باعث می شود قیمت آهن آلات ثابت نباشد. با توجه به قیمت جهانی آهن پروفیل‌ساختمانی نیز تعیین قیمت می شود. برای محاسبه قیمت وزن پروفیل، ضخامت و جنس آن مورد توجه قرار می گیرد.

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ 02149986000  داخلی 100 تماس بگیرید

5/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *