مقالات

انواع لوله گلخانه

انواع لوله گلخانه
لوله گلخانه ای گرم

لوله گلخانه ای گرم از گالوانیزه کردن لوله های گلخانه ای باعث مقاومت لوله در محیط گلخانه که دمایی گرم و فضایی مرطوب دارد می شود. معمولا لوله ها در محیط مرطوب زنگ می زنند اما لوله های گلخانه نسبت به رطوبت مقاوم هستند و زنگ نمی زنند. گالوانیزه کردن لوله با روش گرم از خوردگی و پوسیدگی لوله جلوگیری می کند. عمر لوله گالوانیزه گلخانه ای بین 15 تا 20 سال می باشد. قیمت لوله گلخانه گرم از قیمت لوله گلخانه سرد بیشتر می باشد. علت آن هم، عمر طولانی لوله های گالوانیزه گرم و آبکاری آن ها در دمای بسیار بالا می باشد.

 

لوله گلخانه ای سرد

برای گالوانیزه کردن لوله ها به روش سرد فلز روی را روی سطح لوله می ریزند. سپس لوله در دمای 70 درجه سانتی گراد گالوانیزه می شود. این نوع گالوانیزاسیون مقاومت بالایی ندارد و در اثر برخورد با قطعات مختلف خراشیده شده و روکش آن ضربه می بیند. عمر لوله های گلخانه ای سرد بین 3 تا 5 سال می باشد. اگر گلخانه دارای رطوبت باشد عمر لوله کاهش می یابد و احتمال زنگ زدن آن بیشتر می شود.

استعلام قیمت لوله گلخانه – 02149986000 داخلی 100

لوله گلخانه ای سرد در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی ندارد. قیمت لوله گالوانیزه سرد نسبت به نوع گرم آن کمتر می باشد و افرادی که به تازگی و با بودجه ی کم قصد احداث گلخانه را دارند می توانند از آن استفاده کنند. گالوانیزه کردن لوله با روش گرم از خوردگی و پوسیدگی لوله جلوگیری می کند. عمر لوله گالوانیزه گلخانه ای بین 15 تا 20 سال می باشد.

انواع لوله گلخانه

نکاتی در مورد لوله های گلخانه ای گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد

لوله گرم گلخانه ای PGCO به جهت آبکاری توسط دستگاههای تمام اتوماتیک و همچنین با متد های نوین در دمای 460 درجه سانتی گراد و با بهره گیری از پوشش روی zinc، با مولکولهای لوله سیاه فولادی ادغام شده است و در برابر رطوبت توان تحمل بسیار بالایی دارد و زنگ نمیزند. عمر مفید لوله گلخانه ای PGCO با آبکاری گرم بین 25 تا 30 سال است.

 لوله سرد لوله گلخانه ای

لوله گلخانه سرد یکی از انواع لوله ها است که با استفاده از روش سرد آبکاری شده است و به همین دلیل هم دمای کمتری دارد به همین دلیل هم از مقاومت پایینتری برخورد است و همچنین روکش روی آن از ضخامت پایین تری برخوردار است.

عمز مفید لوله های سرد گلخانه نهایتا به 5 سال میرسد، همچنین قیمت لوله گلخانه سرد در مقایسه با نوع گالوانیزه گرم کمتر است، اما با وجود اینکه این لوله ها از قیمت پایین تری برخوردار هستند اما توصیه میشود که برای ساخت گلخانه از آنها استفاده نشود. از لوله های گالوانیزه گرم گلخانه استفاده شود، زیرا اگر از این لوله ها استفاده کنید مجبور هستید بع از 5 سال هم لوله ها را تعویض کنید و هم اینکه نیاز خواهید داشت که کل اتصالات را جدا کرده و دوباره نصب کنید.

 

نحوه تولید لوله گلخانه به چه صورت است؟

نحوه تولید لوله های گلخانه گالوانیزه بصورت تولید لوله سیاه از ورق و بصورت درزجوش مستقیم می باشد که پس از تولید و تمیزکاری جهت گالوانیزه به وان مذسازه گلخانه ای روی منتقل گردیده و پس ماندگاری مدتی معین بصورت لوله گالوانیزه و با مقدار پوشش حداقل ۷۰ میکرون آماده جهت بسته بندی و فروش می باشد.

لوله گلخانه به چند دسته تقسیم می شود؟

لوله گلخانه در انواع لوله های سبک نیمه سنگین از لحاظ وزن و ضخامت تقسیم بندی می گردد.

روند خرید لوله گلخانه از آهن شهر چگونه است؟

شما میتوانید لوله مورد نظر را انتخاب و با کارشنان فروش 02149986000 داخلی 100 یا 200 تماس حاصل فرمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

1 نظر در “انواع لوله گلخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *