مشاوره خرید :
49986000
۰۲۱
برند

لوله گلخانه چیست

لوله گلخانه چیست

ابتدا لوله را توضیح می دهیم لوله (به انگلیسی: pipe) یک مقطع توخالی معمولاً (و نه الزاماً) استوانه ای است که عمدتاً از آن برای انتقال مواد قابل جریان، مانند مایعات، گازها، دوغاب‌ها و پودرها استفاده می‌شود. از لوله‌ها همچنین برای ساخت سازه‌ها استفاده می‌شود؛ مقاطع توخالی لوله ای، به مراتب سفتی بر اساس وزن واحد بیشتری نسبت به مقاطع توپر دارند. لوله از مواد مختلفی از جمله سرامیک، شیشه، فایبرگلاس، بسیاری از فلزات، بتن و پلاستیک ساخته می‌شود. در گذشته لوله‌های چوبی و سربی نیز مرسوم بودند.

لوله‌های فلزی به‌طور معمول از فولاد یا آلیاژهای آهن ساخته می‌شوند، مانند فولاد کربنی، فولاد زنگ نزن، فولاد گالوانیزه، و چدن نشکن. لوله‌های پایه-آهنی در صورت استفاده در جریان آب اکسیژن دار در معرض خوردگی قرار دارند.[۱] از لوله‌های آلومینیوم ممکن است در مواردی استفاده شود که آهن با مایع سرویس ناسازگار باشد یا وزن یک پارامتر مشکل ساز باشد. از لوله‌های مسی بیشتر برای سیستم‌های لوله کشی آب خانگی (قابل شرب) و لوله‌های سیستم‌های تبرید و کویل‌های انتقال حرارت (برای مثال در کندانسورها و رادیاتورها) استفاده می‌شود.

از لوله‌هایی با جنس آلیاژهای اینکونل، فولاد کروم مولی و تیتانیوم برای دماها و فشارهای بالا در تأسیسات کارخانجات فرایندی و نیروگاه‌ها استفاده می‌شود. ارزش بازار جهانی لوله‌های فولادی در سال ۲۰۱۹ برابر ۱۴۲٫۴ میلیارد دلار بوده و انتظار می‌رود از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ با نرخ رشد مرکب سالانه ۶٫۲٪ رشد کند و به ۵۴٫۶۸ میلیارد دلار برسد.[۲]

لوله‌های پلاستیکی به دلیل خواصی از قبیل وزن سبک، مقاومت شیمیایی بالا، خواص غیر خورنده و سهولت در ایجاد اتصالات، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواد پلاستیکی مورد استفاده عبارتند از: پلی وینیل کلراید (PVC),[۳] پلی وینیل کلرید کلر دار (CPVC)، پلاستیک تقویت شده با الیاف (FRP),[۴] ملات پلیمر تقویت شده (RPMP),[۴] پلی پروپیلن (PP)، پلی اتیلن (PE)، پلی اتیلن چگالی بالا اتصال-عرضی (PEX)، پلی بوتیلن (PB) و آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS). در بسیاری از کشورها، لوله‌های پی وی سی بیشترین لوله‌های مورد استفاده برای لوله‌های دفنی توزیع آب آشامیدنی و شبکه‌های فاضلاب هستند.[۵] محققان بازار پیش‌بینی می‌کنند که کل درآمد جهانی لوله‌های پلاستیکی در سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۰ میلیارد دلار باشد.[۶] بازار اروپا در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۲٫۷ میلیارد یورو خواهد بود.[۷]

در سال‌های اخیر با توجه به اهمیت کشت گلخانه ای در تولیدات کشاورزی، ساخت گلخانه هم از اهمیت زیادی برخوردار شده است، به این دلیل که زمانی که گلخانه وجود داشته باشد میتوان در تمام فصول در آنها بدون توجه به شرایط آب و هوایی و منطقه ای کشت کرد. به همین دلیل هم در سال های اخیر حتی دولت هم وام هایی را برای ساخت گلخانه ها در اختیار افراد قرار داده است. در این نوشته قصد داریم در رابطه با یکی از مهمترین محصولات مورد استفاده در ساخت گلخانه یعنی لوله گلخانه صحبت کنیم، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

لوله هایی که برای گلخانه استفاده میشوند با استفاده از روش گالوانیزه گرم یا روش غوطه وری تولید میشوند. و همان لوله گالوانیزه هستند.

لوله های  گالخانه در انداره های 1.2 اینج تا 4 اینچ در بازار به فروش میرسند. و به اندازه های نازک تر سبک و لوله هایی که ضخامت بیشتری داشته باشند لوله های سنگین گفته میشود.

در برخی موارد برای تولید لوله های گلخانه از روش گالوانیزه سرد هم استفاده میشود، اما قابل ذکر است که لوله هایی که به این روش ساخته شده اند دوام کمتری در مقایسه با لوله های تولید شده با روش گرم دارند.

با تماس با کارشناسان آهن شهر میتوانید لوله مورد نیاز خود را با سایز و مشخصات دلخواهتان سفارش دهید و از خدمات مشاوره این شرکت بهره مند شوید.

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من