مقالات, وبلاگ

صفر تا صد راهنمای خرید لوله گلخانه ای

صفر تا صد راهنمای خرید لوله گلخانه ای

معمولاً برای قاب‌بندی گلخانه‌ها از انواع مختلف لوله‌ همچون لوله آلومینیومی، لوله فولادی گالوانیزه، لوله PVC یا چوب استفاده می‌شود. استفاده از مواد نامناسب و بی‌کیفیت می‌تواند به معنای یک قاب ناپایدار باشد که هرگز دوام نخواهد داشت. ممکن است تکمیل موفقیت‌آمیز یک گلخانه بسیار سخت به نظر برسد. اما اگر قاب اولیه به‌درستی ساخته شود، و شکاف و منافذی در آن وجود نداشته باشد، بسیار مقاوم خواهد شد و همچنین برای رشد گیاهان بسیار مطلوب خواهد بود. بنابراین اگر در حال ساخت یک گلخانه هستید، می‌توانید برای خرید لوله گلخانه ای از مواردی که در این مقاله ارائه‌شده‌اند، کمک بگیرید.

صفر تا صد راهنمای خرید لوله گلخانه ای

معرفی لوله گلخانه ای

گلخانه‌ها، سازه‌هایی هستند که از تعدادی لوله تشکیل‌ شده‌اند. از آنجا که امروزه امکان رشد گیاهان و محصولات متنوع تحت شرایط محیطی کنترل‌شده در گلخانه‌ها وجود دارد، از محبوبت زیادی برخوردار هستند. گلخانه را می‌توان به‌عنوان یک اتاق بیرونی در نظر گرفت که می‌تواند برای انواع مختلف آب‌وهوا، و در تمام طول سال مورداستفاده قرار بگیرد.

لوله گلخانه ای یکی از متریال اولیه و متداول در ساخت گلخانه می‌باشد. این لوله در سایزهای متفاوت (بین 2.1 اینچ تا 4 اینچ) تولید می‌شود. آنها معمولا از جنس فولاد گالوانیزه هستند و به دلیل مشخصات منحصربه‌فردی که دارند، توانسته‌اند طرفداران بی‌شماری را به خود جذب کنند.

به‌عنوان مثال، با رنگ زدن سطح لوله‌های فولادی معمولی، مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی افزایش پیدا می‌کند اما کاملاً مستحکم و مصون از فرسودگی نمی‌شوند و در نهایت ممکن استحکام خود را از دست بدهند. اما در صورتی که لوله گلخانه ای به روش گرم آبکاری ‌شود. هم بر روی سطح بیرونی لوله و هم بر روی سطح داخلی آن یک لایه روی قرار می‌گیرد که باعث ایجاد مقاومت لوله در برابر رطوبت می‌شود. بنابراین اگر به جای لوله گلخانه ای از لوله‌های فولادی معمولی استفاده شود، پس از مدتی اسکلت گلخانه فرسوده خواهد شد و امکان خرابی آن وجود دارد.

اگرچه روکش روی، یکی از برجسته‌ترین مزایای لوله گلخانه ای است، اما علاوه بر این، مزیت‌های بسیار دیگری نیز برای آن وجود دارد. یکی دیگر از مزایای این لوله، قیمت بهینه و مقرون‌به‌صرفه آن‌ها می‌باشد، درنتیجه خرید لوله گلخانه ای باعث می‌شود تا حدودی هزینه‌های ساخت گلخانه کاهش پیدا کند. از طرفی موجود بودن اتصالات موردنیاز این لوله‌ها و راحتی و سرعت نصب آنها از دیگز مزایا می‌باشند، که باعث رضایتمندی بسیاری از مصرف‌کنندگان شده است.

معرفی لوله گلخانه ای

راهنمای خرید لوله گلخانه ای

خرید لوله گلخانه ای یک سرمایه‌گذاری بزرگ در باغ به‌حساب می‌آید. چه یک باغبان تازه‌کار یا یک پرورش‌دهنده باتجربه باشید، دلایل قانع‌کننده‌ای برای سرمایه‌گذاری در یک گلخانه خوب پیدا خواهید کرد. بنابراین بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید نمایید، از نکات مهم برای خرید آن‌ها آگاهی پیدا کنید. در ادامه به این نکات بیشتر خواهیم پرداخت.

 سایز لوله گلخانه ای

یکی از نکات قابل‌توجه برای خرید لوله گلخانه ای، سایز لوله می‌باشد. اگرچه لوله‌های گلخانه ای در سایزهای متفاوت تولید می‌شوند، اما هر کدام از این سایزها کاربرد منحصربه‌فردی خواهند داشت. معمولاً برای ساخت یک گلخانه خوب از لوله‌هایی با سایز 1 اینچ، 2.1 اینچ و 4.3 اینچ استفاده می‌شود. این سایز از لوله‌های گلخانه ای نه‌تنها وزن کمتری دارند و به‌راحتی جابه‌جا می‌گردند، بلکه به‌آسانی تغییر شکل داده می‌شوند. به همین دلیل، نصب آن‌ها سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌گردد.

موارد استفاده از گلخانه

قبل از خرید لوله گلخانه ای بهتر است هدف خود را از ساخت گلخانه مشخص کنید. به‌عنوان مثال برخی افراد گلخانه ای محکم و عایق بندی‌شده می‌خواهند که قابلیت انتقال نور بالا برای سبزیجات و گل‌ها را در تمام طول سال داشته باشد. برخی دیگر گلخانه ای را در نظر دارند که با گرم نگه‌داشتن محیط و حفظ حداقل دمای موردنیاز برای بقای گیاهان، در زمستان مطلوب باشد، حتی اگر برای مدت کوتاهی ساخته شود. بنابراین با توجه به تجهیزات موردنیاز هر گلخانه برای تهویه، گرمایش و سرمایش و همچنین انتقال نور، فرم و قاب‌بندی آن مشخص می‌گردد.

اندازه گلخانه

اندازه گلخانه یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید لوله گلخانه ای است. زیرا برای ایجاد گلخانه‌ای که به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوان هر نوع گیاهی را در آن پرورش داد، به میزان بیشتری لوله احتیاج دارید. در این صورت باید هزینه بیشتری برای خرید لوله صرف کنید. علاوه بر این، لوله‌هایی باید خریداری نمایید که بتوانند پایداری یک گلخانه بزرگ را تضمین کنند. درحالی‌که برای گلخانه‌های کوچک، میزان کمتری لوله موردنیاز می‌باشد.

قیمت لوله گلخانه ای

قیمت یکی از معیارهای مهم برای تصمیم‌گیری در زمان خرید لوله گلخانه ای در نظر گرفته می‌شود. عوامل مختلفی ازجمله وزن، طول، جنس، سایز، ضخامت، قیمت مواد اولیه، استانداردهای تولید و میزان لوله موردنیاز می‌توانند بر قیمت نهایی لوله گلخانه ای تأثیر بگذارند.

مقاومت لوله گلخانه ای در برابر شرایط جوی

قبل از خرید لوله گلخانه ای لازم است ابتدا به این فکر کنید که می‌خواهید گلخانه خود را در کجا بسازید. به‌طور کلی ساختن گلخانه به‌گونه‌ای که یک‌طرف آن به سمت جنوب باشد تا بیشترین میزان ممکن نور خورشید را دریافت کند، به‌عنوان بهترین ایده پذیرفته‌شده است. به یاد داشته باشید که لوله‌های گلخانه‌ای از هر نوع و جنسی که باشند، باید در برابر نور خورشید، رطوبت، و شرایط آب و هوایی نامساعد مقاومت داشته باشند تا گلخانه در هر صورت پایدار بماند.

جمع‌بندی

معمولاً عوامل تعیین‌کننده بسیاری هنگام انتخاب و خرید لوله گلخانه ای وجود دارد، که مهم‌ترین آن‌ها سایز و قیمت لوله می‌باشد. کارایی و بهره‌وری یک سازه گلخانه ای به شدت تحت تأثیر طراحی و متریال استفاده‌شده در آن است. همچنین هزینه‌های اولیه و بلندمدت تأسیسات، بر اساس نوع مصالح مصرفی تعیین می‌شود. لوله‌های گلخانه‌ای، بادوام‌ترین و متداول‌ترین مصالح قاب‌سازی برای سازه‌های گلخانه‌ای هستند.

منابع

راهنمای خرید لوله گلخانه ای

خرید لوله گلخانه ای یک سرمایه‌گذاری بزرگ در باغ به‌حساب می‌آید. چه یک باغبان تازه‌کار یا یک پرورش‌دهنده باتجربه باشید، دلایل قانع‌کننده‌ای برای سرمایه‌گذاری در یک گلخانه خوب پیدا خواهید کرد. بنابراین بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید نمایید، از نکات مهم برای خرید آن‌ها آگاهی پیدا کنید. در ادامه به این نکات بیشتر خواهیم پرداخت. ☎️ 02149986000 داخلی 100 تماس بگیرید.

سایز لوله گلخانه ای چگونه است؟

یکی از نکات قابل‌توجه برای خرید لوله گلخانه ای، سایز لوله می‌باشد. اگرچه لوله‌های گلخانه ای در سایزهای متفاوت تولید می‌شوند، اما هر کدام از این سایزها کاربرد منحصربه‌فردی خواهند داشت. معمولاً برای ساخت یک گلخانه خوب از لوله‌هایی با سایز 1 اینچ، 2.1 اینچ و 4.3 اینچ استفاده می‌شود. این سایز از لوله‌های گلخانه ای نه‌تنها وزن کمتری دارند و به‌راحتی جابه‌جا می‌گردند، بلکه به‌آسانی تغییر شکل داده می‌شوند. به همین دلیل، نصب آن‌ها سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌گردد.

 

استعلام آخرین قیمت و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 همواره می توانید از طریق  دکمه زیر استعلام قیمت لوله گلخانه را درخواست نمایید

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (8 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *