مشاوره خرید :
49986000
۰۲۱
وبلاگ

دانستنی هایی در مورد انواع لوله گلخانه

دانستنی هایی در مورد انواع لوله گلخانه

هر آنچه که باید در مورد انواع لوله های گلخانه ای در صنایع مختلف بدانید. با توجه به روند رو به رشد کشاورزی به سمت نوسازی، هر روز با گسترش روزافزون بسیاری از گلخانه ها در اقصی نقاط جهان مواجه هستیم. نیازهای بشر امروزی ایجاب می کند که جدای از نیاز روزانه به محصولات کشاورزی، تولید را آنقدر گسترش داد که بتوان کشاورزی را در کنار پیشرفت صنعت به جایگاه واقعی خود رساند. یعنی از قافله علم و صنعت عقب نماند. بی شک این یکی از این اقدامات گلخانه ای است.

لوله و پروفيل گالوانيزه

 

همانطور که همه می دانیم گلخانه یک سازه پوششی است که وظیفه اصلی آن تنظیم شرایط جوی، جلوگیری از ورود آفات و ناپایداری های جوی به داخل و عملا پوششی برای رشد گیاهان و محصولات کشاورزی است. با توجه به توضیحات فوق وظیفه گلخانه فراهم آوردن شرایط رشد و نمو محصولات مورد نظر می باشد. در این گفتار سعی داریم لوله های گلخانه ای را به عنوان یکی از اساسی ترین اجزای این محیط به شما بگوییم. امیدواریم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دانستنی هایی در مورد انواع لوله گلخانه

لوله گلخانه چیست؟

در ابتدای این سوال، لوله گلخانه چیست و چگونه کار می کند؟ به طور کلی از لوله های گلخانه ای برای ساخت گلخانه ای استفاده می شود که سقف آن با پلاستیک شفاف یا شیشه پوشانده شده است که یکی از کاربردهای آن در سازه و بدنه اصلی گلخانه می باشد. با توجه به مساحت سازه ها از اندازه های مختلفی استفاده می شود. با توجه به اینکه داخل سازه رطوبت زیادی وجود دارد و احتمال زنگ زدگی سطح لوله گلخانه وجود دارد، لذا برای جلوگیری از زنگ زدگی لوله از پوشش گالوانیزه برای ساخت آن استفاده می شود.

 

در بعضی جاها از نوعی پلاستیک برای ساخت لوله های گلخانه ای استفاده می کنند. چنین تولیدی نه تنها در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم نیست، بلکه بیش از یک سال دوام نخواهد آورد. بنابراین بهترین و کاربردی ترین گزینه استفاده از این سازه می باشد که ماندگاری بالایی دارد و در مقایسه با کارایی و عمر سایر محصولات مشابه به صرفه تر است. لوله های گلخانه ای انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی تعدادی از آنها به همراه موارد مصرف می پردازیم.

لوله لایت یکی از انواع این سازه است که به دلیل وزن سبک از قیمت پایین تری برخوردار است و البته طرفداران زیادی نیز دارد. این نوع لوله در اندازه ها و ضخامت های مختلف تولید می شود. نوع دیگر لوله گلخانه ای لوله کشاورزی است که بیشتر در کشاورزی کاربرد دارد. باید گفت که انتخاب نوع لوله کشاورزی نیز در پیشبرد اهداف صنایع بسیار حائز اهمیت است. زیرا یکی از دلایل افزایش بهره وری محصولات کشاورزی انتخاب نوع لوله مناسب با فضا و حجم مورد نظر می باشد. مورد بعدی لوله صنعتی است که در صنایع مختلف در اندازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مشخصه اصلی این نوع لوله ها پوشش محافظ داخل و خارج آن است. بر روی متریال اصلی این نوع لوله که مصارف خاص خود را دارد. نوع دیگر لوله های گلخانه ای سنگین هستند که به دلیل ضخامت و وزن زیاد بسیار محبوب هستند. با توجه به انواع لوله های گلخانه ای از نظر وزن و سایز، مشتریان می توانند لوله های گلخانه ای خود را با توجه به مساحت زمینی که می خواهند در آن گلخانه بسازند، تهیه کنند.

لوله گلخانه

ویژگی های لوله گلخانه ای

لوله گلخانه ای ویژگی های خاص خود را دارد که از ابتدای تولید تاکنون مورد توجه بسیاری از مشتریان در صنایع مختلف قرار گرفته است. یکی از این ویژگی ها نصب آسان و سریع لوله است که به راحتی قابل نصب می باشد. مشکلات جابجایی شاید یکی از دغدغه های گلخانه داران باشد که خوشبختانه این نوع لوله مشکل را حل کرده است. زیرا با توجه به وزن سبکی که دارد به راحتی می توان آن را به بسیاری از نقاط منتقل کرد. مقاومت و استحکام بالا از دیگر ویژگی های لوله های گلخانه ای است. استفاده از این لوله ها به دلیل مدیریت صحیح و فضای گلخانه ای موجود از هدر رفت آب جلوگیری می کند.

آشنایی با کاربردهای معمول لوله های گلخانه ای

از کاربردها و مزایای استفاده از لوله گلخانه ای چه می دانید؟ امروزه با توجه به نیاز بازار در تمام فصول سال میوه و محصولات کشاورزی تولید می شود. قطعا افزایش این تولیدات باید در فصول غیر مرتبط در گلخانه انجام شود تا ضمن جلوگیری از اتلاف انرژی، با تغذیه مناسب و کوددهی بالاترین بهره وری را داشته باشد. لوله های گلخانه ای معمولا در سایزهای 6 متر طول و 1.4 تا 4 اینچ ضخامت تولید می شوند که خرید و نصب آن را آسان می کند. لوله های گلخانه معمولاً در کارخانه گالوانیزه سرد و گرم می شوند تا از زنگ زدگی عایق شوند.

البته قابل ذکر است که لوله های گالوانیزه گرم نسبت به لوله های سرد مقاومت بیشتری دارند. چندین روش برای اتصال لوله گلخانه استفاده می شود، از جمله:

اتصال فلنجی: اتصال فلنجی به معنای اتصال به وسیله پیچ های محکم است. البته این نوع اتصال گران است اما قدرت زیادی دارد. اتصال شیاری یکی دیگر از روش های اتصال است که یکی از معایب آن هزینه بالای ریخته گری است. اتصال جوشی: این روش اتصال دارای استحکام و مقاومت زیادی است اما به مرور زمان عمر لوله را کاهش می دهد. اتصال رشته ای: مزیت این نوع اتصال، سهولت در نصب و قابلیت اطمینان بالایی است. در نهایت اتصال تراکمی: در این روش از گیره های هیدرولیک برای بستن لوله استفاده می شود.

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

📌 مطالب پیشنهادی :

4.7/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من