مشاوره خرید :
49986000
۰۲۱
وبلاگ

تاریخچه پروفیل سبک

تاریخچه پروفیل سبک

پروفیل‌ها مقاطعی فولادی و توخالی هستند که هر یک بنا به کاربردشان با طراحی خاصی تولید می‌شوند.

غریب به 100 سال پیش استفاده از پروفیل سبک در آمریکای شمالی آغاز شد. از این رواستفاده از محصولات فولادی نورد گرم در ایالات متحده و بریتانیا از حدود 1850 رواج پیدا کرده بود.

با مرور زمان پیشرفت زیادی در صنعت جوشکاری ایجاد شد تا اینکه شخصی آمریکایی به نام Fretz روشی را پیشنهاد داد که در آن ورق‌هایی که برای تولید مقاطع استفاده می‌شد، بسیار راحت و بدون هیچ درزجوشی به یکدیگر جوش می‌خوردند؛ بدین صورت مقاطع بسیار راحت‌تر ساخته شد. ساخت این مقاطع دایره‌ای، مستطیلی و مربعی کم‌کم افزایش یافت تا اینکه با اختراع دستگاه مولر پیشرفت عظیمی در این صنعت رخ داد.

امروزه این مقاطع فولادی را مطابق با جنس، سایز، کاربرد و شکل تقسیم‌بندی می‌کنند. به طور کلی در صنعت ساخت و ساز و در مبحث تخصصی تعریف پروفیل، باید گفت، که دو نوع پروفیل باز و بسته وجود دارد. پروفیل باز در ابعاد و ضخامت‌های متنوع تولید می‌شود و در صنایع ساختمان سازی به عنوان مصالح مصرفی برای ساخت تسمه، تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی، هاش و چهارپهلو کاربرد دارد.

 

تاریخچه پروفیل سبک

پروفیل ظاهری یکدست، دقت ابعادی بالا و غالبا درخشنده دارد. درز جوش این محصول بسیار با کیفیت می باشد. دلیل آن استفاده از روش جوشکاری فرکانس بالا High Frequency Welding در تولید این محصول است.

 

پروفیل کاربرد های زیادی در صنایع مختلف دارد منجمله:

  •  تولید مبلمان اداری و خانگی
  •  تولید فروفوژه
  •  ساخت تجهیزات صنایع هوایی
  •  اتومبیل سازی
  •  تجهیزات و مبلمان شهری
  •  صنعت تولید دوچرخه
  •  ساخت تابلو تبلیغاتی
بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
5/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من