مقالات

تاریخچه لوله گلخانه

تاریخچه لوله گلخانه

ایده برای ساخت گلخانه ها در نخستین بار از روم باستان نشعت گرفته بوده است، به این دلیل که امپراطور روم در تمام فضول سال میوه خیار میخورد که در تمام فصول سال کشت ندارد، به همین دلیل هم باغبانان رومی مجبور شدند با استفاده از روش های مصنوعی به پرورش گیاه مورد علاقه حاکمشان بپردازند تا در تمام فصول بتوانند این گیاه را کشت کنند.

تاریخچه لوله گلخانه

در گلخانه های اولیه، باید بوته های خیار را در روز با چرخ دستی زیر نور آفتاب میچرخاندند و در شب ها آنها را زیر پارچه های مرطوب نگه میداشند که در اثر سرما و… خراب نشوند.

در قرن 15 میلادی یک فرد کره ای به نام Sanga Yorok گلخانه ای را طراحی کرد که در تمام روزهای سال شرایط مطلوبی برای کشت داشته باشد. این گلخانه قابلیت کنترل دما و رطوبت داشت و محصولات کشت شده در آن دقیقا با همان میزان رطوبت، دما و … کشت میشدند.

پس از آن در قرن هفدهم گلخانه ها در کشور هلند و برتیانیا که در زمستان ها آب و هوای سردی دارند و نمیتوان در آنها گیاهان زیادی را کشت کرد، ساخته شدند. سازه های ساخته شده در این کشور ها هم دمای و گرمای مناسبی داشتند و هم آنقدر وسیع هستند که در آنها میتوانیم هر ساله میلیون ها گیاه و سبزی کشت کنیم.

پی آن در دهه 1800 میلادی یک کارآفرین فرانسوی به نام چارلز لوسیان بناپارت اقدام به ساخت گلخانه ای مدرن کرد که در آن میتوانیم به کشت کیاهان دارویی بپردازیم،اولین گیاه کشت شده در گلخانه در فرانسه گیاه زیتون بود.

 

تاریخچه لوله گلخانه

ایده برای ساخت گلخانه ها در نخستین بار از روم باستان نشعت گرفته بوده است، به این دلیل که امپراطور روم در تمام فضول سال میوه خیار میخورد که در تمام فصول سال کشت ندارد، به همین دلیل هم باغبانان رومی مجبور شدند با استفاده از روش های مصنوعی به پرورش گیاه مورد علاقه حاکمشان بپردازند تا در تمام فصول بتوانند این گیاه را کشت کنند. ...

گلخانه چیست؟

گلخانه یا گرمخانه به محل هایی گفته میشود که برای کشت گیاهان مختلف مورد استفاده قرار میگرد. و از دیوارها و سقف شفاف ساخته شده است، به این دلیل که بیشتر گیاهان برای رشد و نمو به نور خورشید نیاز دارند، ولی به این دلیل که هر گیاهی برای رشد نیاز به شرایط آب و هوایی خاصی دارد، یعنی برخی از گیاهان بیشتر در سرمای زمستان رشد میکنند و برخی دیگر در شرایط گرم رشد میکنند، میتوان در گلخانه ها این شرایط را فراهم کرد. تا بتوان در آنها گیاهان را بدون توجه به فصل یا شرایط جوی کشور های مختلف پرورش داد.

نحوه فروش لوله گلخانه ای بر چه اساس است؟

لوله های گالوانیزه در بازار لوله به دو صورت شاخه ای و کیلویی عرضه شده و به فروش می رسند.

 

لوله گلخانه گالوانیزه از انواع لوله های پر مصرف در صنایع سازه گلخانه های صنعتی و کشاورزی بوده و به دلیل قیمت مناسب وزن پایین تر نسبت به لوله بدون درز و همچنین تنوع در ضخامت و وزن های متفاوت از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد.

گلخانه به انگلیسی Greenhouse یا Glasshouse نامیده میشود . یک گلخانه ( که همچنین خانه شیشه ای نیز نامیده میشود ) ساختار با دیوار و سقف ساخته شده عمدتا از مواد شفاف که مانند شیشه باشند دارد و در آن گیاهان نیاز به شرایط آب و هوایی تنظیم شده و خاصی دارند . تعریف علمی گلخانه را میتوان چنین گفت ” گلخانه یک ساختار پوشیده شده است که گیاهان را از شرایط محیطی و بیماری های بالقوه گسترده ای محافظت میکند ، محیط رشد مطلوب گیاه را ایجاد میکند و یک راه حل انعطاف پذیر برای کشت پایدار و کارآمد در تمام طول سال با تغییر شرایط آب و هوایی در فواصل زمانی مختلف ارائه میدهد .

جهت خرید لوله گلخانه با ما تماس بگیرید

5/5 - (4 امتیاز)

1 نظر در “تاریخچه لوله گلخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *