مشاوره خرید :
49986000
۰۲۱
وبلاگ

لوله گلخانه سنگین

لوله گلخانه سنگین

لوله گالوانیزه گلخانه (لوله گلخانه سنگین):

گروهی از لوله های گالوانیزه است که در صنعت کشاورزی و بیشتر برای ساخت اسکلت گلخانه ها استفاده می شود. لوله گالوانیزه گلخانه ای به روش های گالوانیزه سرد و گرم آبکاری می شود.

با توجه به کیفیت و دوام بالاتر لوله های گلخانه ای تولید شده به روش گالوانیزه گرم، عمر این لوله ها 5 تا 6 برابر بیشتر از لوله های تولید شده به روش گالوانیزه سرد می باشد. این لوله های فولادی حدود 30-25 سال در محیط گرم و مرطوب گلخانه دوام خواهند داشت. یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوله های گلخانه ای در کشور، شرکت لوله و پروفیل ساوه و شرکت سپنتا می باشد.
برای درک بهتر اهمیت استفاده از لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه، بهتر است ابتدا با مفهوم گلخانه آشنا شوید. و ببینیم گلخانه چیست و شرایط محیطی آن چگونه است.

لوله گلخانه

گلخانه چیست؟

گلخانه سازه ای با سقف و دیوارهای شفاف است که شرایط ایده آلی را برای رشد گیاهان ایجاد می کند. گلخانه ها در اشکال و اندازه های مختلف ساخته می شوند. درون همیشه گرمتر از بیرون است. با استفاده از این گرما حتی در سرمای زمستان می توانید گل، گیاه، میوه و … را پرورش دهید.

دلیل این گرما وقوع اثر گلخانه ای است. فرآیند آن بدین صورت است که نور با عبور از سقف و دیواره های شفاف گلخانه و پس از برخورد با سطوح داخل گلخانه (مانند گیاهان و خاک) مقداری از انرژی خود را از دست می دهد و با انعکاس دیگر نمی تواند از گلخانه خارج شود. بنابراین پرتو نور در گلخانه باقی می ماند و گرمای خود را به محیط می دهد. معمولا در گلخانه های صنعتی با استفاده از وسایل گرمایشی/ سرمایشی، روشنایی، مه پاش و … شرایط محیطی ایده آلی را از نظر دما، رطوبت و … برای رشد گیاهان فراهم می کنند. این محیط گرم و مرطوب به همان اندازه که برای رشد گیاهان لازم است برای اسکلت فلزی گلخانه خورنده و مخرب است.

بسیار واضح است که این اسکلت باید از مواد مقاوم در برابر خوردگی ساخته شود. لوله گالوانیزه یکی از پرمصرف ترین مواد برای ساخت گلخانه های صنعتی می باشد. زیرا آبکاری روی آنها عمر 20 تا 30 ساله آنها را در محیط گرم و مرطوب گلخانه تضمین می کند. برای ساخت اسکلت گلخانه علاوه بر لوله گالوانیزه گلخانه می توان از پروفیل های آلومینیومی نیز استفاده کرد. که مطمئناً هزینه های سرمایه گذاری اولیه در گلخانه را افزایش می دهد.

 

مقاومت لوله گلخانه ای در برابر شرایط جوی

قبل از خرید لوله گلخانه ای لازم است ابتدا به این فکر کنید که می‌خواهید گلخانه خود را در کجا بسازید. به‌طور کلی ساختن گلخانه به‌گونه‌ای که یک‌طرف آن به سمت جنوب باشد تا بیشترین میزان ممکن نور خورشید را دریافت کند، به‌عنوان بهترین ایده پذیرفته‌شده است. به یاد داشته باشید که لوله‌های گلخانه‌ای از هر نوع و جنسی که باشند، باید در برابر نور خورشید، رطوبت، و شرایط آب و هوایی نامساعد مقاومت داشته باشند تا گلخانه در هر صورت پایدار بماند.

سایز لوله گالوانیزه گلخانه

لوله گالوانیزه گلخانه ایی معمولا با سایزبندی های مختلفی بین ۲/۱ اینچ (نمره ۲ ) الی ۴ اینچ (نمره ۱۰ ) و در اوزان سبک و سنگین تولید می شوند. معمولا لوله های گالوانیزه گرم دارای کیفیت و دوام بسیار مناسب تری نسبت به لوله های گالوانیزه سرد می باشند. بدین ترتیب عمر آنها بسیار بیشتر می باشد.

یک گلخانه مدرن از سیستم های کشاورزی محیط زیست کنترل شده ( CEA ) ، سیستم کنترل تولید محیط زیست ( CEPPS ) و سیستم فیتوماتیک استفاده میکند .

بسیاری از گلخانه های شیشه ای تجاری یا گل خانه خانگی ، مجهز به تجهیزات پیشرفته ای برای تولید انواع سبزیجات یا گل های خاص هستند . گلخانه های شیشه ای با تجهیزاتی همانند لوله گلخانه ای ، قوطی گالوانیزه گلخانه ای ، اتصالات گالوانیزه گلخانه ای ، تجهیزات نصب و راه اندازی غربالگری ، گرمایش ، سرمایش خنک کننده ، نورپردازی مناسب گیاه مثل اشعه ماورا بنفش یو وی ساخته و تجهیز میشوند و میتوانند به صورت اینترنتی آنلاین توسط یک رایانه کنترل شوند تا شرایط رشد گیاه را بهینه سازند . سپس روش های متفاوتی برای ارزیابی درجه بهینه بودن شرایط گلخانه برای رشد گیاه و میزان میکروآلودگی گلخانه ای ( به عنوان مثال دمای هوا ، فشار بخار و… ) برای کاهش خطر تولید قبل از کشت یک محصول خاص مورد استفاده قرار میگیرد .

لوله گالوانیزه گلخانه ای آبکاری گرم از لیست قیمت فروش لوله گلخانه ای و تاریخچه گلخانه در وبسایت آهن شهر دیدن فرمایید

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

لوله گالوانیزه گلخانه ای چیست؟

لوله گالوانیزه گلخانه ای ، یک لوله گالوانیزه شده با آبکاری سرد یا گرم است که برای ساخت سازه های گلخانه ای به کار میروند. امروزه معمولا ساخت گلخانه اهمیت بسیار زیادی پیدا نموده، زیرا اغلب محصولات را به صورت گلخانه ای در فصول مختلف تولید و روانه بازار می نمایند. سازه های گلخانه ها را معمولا با استفاده از لوله گالوانیزه گلخانه ای ایجاد می نمایند. این لوله ها معمولا از جنس فولاد بوده و معمولا شرکت های سازنده با پوشش دادن سرد(لوله گالوانیزه سرد) و یا گرم(لوله گالوانیزه گرم) از جنس روی، آنها را به اصطلاح گالوانیزه می کنند. لوله گالوانیزه گلخانه ای معمولا با سایزبندی های مختلفی بین 1/2الی 4 اینچ تولید می شوند. معمولا لوله های گالوانیزه گرم دارای کیفیت و دوام بسیار مناسب تری نسبت به لوله های گالوانیزه سرد می باشند. بدین ترتیب عمر آنها بسیار بیشتر می باشد. لوله گالوانیزه گلخانه ای معمولا در شاخه های شش متری تولید و روانه بازار می شوند. بدین ترتیب می توان به راحتی به مقدار مورد نیاز از این محصول تهیه نمود.

گلخانه چیست؟

گلخانه سازه ای با سقف و دیوارهای شفاف است که شرایط ایده آلی را برای رشد گیاهان ایجاد می کند. گلخانه ها در اشکال و اندازه های مختلف ساخته می شوند. درون همیشه گرمتر از بیرون است. با استفاده از این گرما حتی در سرمای زمستان می توانید گل، گیاه، میوه و ... را پرورش دهید.

ورق گالوانیزه چیست ؟

لوله های فولادی نیز برای حفاظت از این لوله ها در برابر خوردگی و آسیب پذیری پوششی از فلز روی بر روی آن قرار می دهند که به آن ها لوله گالوانیزه گفته می شود.

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من