وبلاگ

قیمت روز لوله گالوانیزه گلخانه ای ۱۴۰۱

گالوانیزه کردن چیست

قیمت روز لوله گالوانیزه گلخانه ای 1401

لوله گالوانیزه گلخانه ای

جدول قیمت لوله گالوانیزه سنگین، سرد، گلخانه، سپنتا

به منظور تولید محصولات فلزی با مقاومت به خوردگی نسبتاً بالا، معمولاً لایه ای از فلز روی بر روی سطح فلز اعمال می شود. این پوشش محافظ فلز را در برابر خوردگی و آسیب پذیری سطح محافظت می کند. عمل پوشاندن سطح فلزات با فلز در فرآیند گالوانیزه شدن نامیده می شود. پوشش مورد استفاده در فرآیند گالوانیزه مخلوطی از فلز روی و ترکیبات آهن است.

استفاده از گالوانیزه در صنعت لوله یکی از کاربردهای گسترده این فرآیند است که باعث افزایش طول عمر لوله های فولادی در برابر محیط های خورنده می شود. البته تمام اسیدهایی که فلز روی را خورده می کنند باعث تخریب و کاهش عمر لوله های گالوانیزه می شوند.

لوله گالوانیزه گلخانه ای

لوله های صنعتی گالوانیزه را لوله های گالوانیزه می نامند. لوله های گالوانیزه معمولاً با طول حدود 6 متر ساخته می شوند. قطر این لوله ها بین 1 تا 8 اینچ متغیر است. این لوله ها لوله های درز هستند که از آهن سفید نورد شده یا فولاد ملایم ساخته شده اند.

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

فرآیند تولید لوله گالوانیزه

رایج ترین روش در تولید لوله گالوانیزه، روش گالوانیزه گرم می باشد. در این روش ابتدا لوله های فلزی مطابق با استانداردهای مجاز به دستگاه آماده سازی سطح منتقل می شوند تا شرایط سطح آماده شود. سطح لوله ها به منظور رسوب بهتر روی فلزی بر روی سطح مواد و گالوانیزه شدن با کیفیت بهتر تهیه می شود.

در مرحله اولیه آماده سازی، تمامی ذرات چربی و هیدروکربن سطح لوله با کمک عملیات اسیدشویی به طور کامل حذف می شوند. پس از اسیدشویی، زنگ آهن موجود در سطح لوله از بین می رود.

پس از تمیز کردن سطح، لوله ها برای جذب بهتر روی به سطح فولاد وارد محلول فلاکس می شوند. سپس لوله ها وارد دستگاه گالوانیزه می شوند و در کوره های مخصوص دمای لوله ها تا 120 درجه سانتی گراد افزایش می یابد.هدف از این کار گرم کردن و همچنین خشک کردن کامل سطح لوله می باشد.

 

در مرحله بعد لوله ها را در حمام فلزی مذاب قرار داده و به مدت یک دقیقه در این محلول در دمای 450 درجه سانتیگراد قرار می دهند. به دلیل دمای بالای حمام روی (450 درجه سانتیگراد)، پیوند بین اتم های فولاد به راحتی شکسته شده و فلز روی جایگزین آنها می شود. در نهایت، لوله های آغشته به روی به سرعت از حمام روی خارج می شوند.

لازم به ذکر است که پس از خارج کردن لوله ها از محلول روی مذاب، فلز روی اضافی در سطح خارجی و داخل لوله با کمک بخار آب و دمیدن هوای پرفشار به سرعت حذف می شود. همچنین برای جلوگیری از تشکیل آلیاژی متشکل از آهن و روی در سطح لوله، لوله ها به سرعت در آب سرد غوطه ور می شوند.

در نهایت ابتدا و انتهای لوله آجدار شده و یک درپوش پلاستیکی برای محافظت از این دنده ها روی لوله قرار می گیرد. لوله های گالوانیزه با چرخ دنده های حلزونی به یکدیگر متصل شده و با مواد مناسبی مانند تفلون آب بندی می شوند. به طور کلی دو نوع لوله گالوانیزه شامل لوله آهنی گالوانیزه و لوله فولادی گالوانیزه تولید می شود.

لوله آهنی گالوانیزه:

این نوع لوله عمدتا در رنگ های خاکستری و تیره تولید می شود. لوله های آهنی گالوانیزه در دو مدل سبک و متوسط ​​تولید می شوند. لوله آهن گالوانیزه از آهن نورد سفید ساخته شده است. این لوله ها به لوله های جوشی معروف هستند. جوش از اتصال لبه های ورق به وسیله جوش در حین ساخت لوله ایجاد می شود.

لوله فولادی گالوانیزه:

این نوع لوله عمدتاً برای تهویه استفاده می شود. البته در برخی موارد برای دفع فاضلاب نیز استفاده می شود. لوله های فولادی گالوانیزه از فولاد نرم ساخته شده اند. در تهیه این لوله ها به منظور افزایش مقاومت به خوردگی و گالوانیزه شدن لوله و مقاومت در برابر انواع اسیدها و زنگ زدگی، با استفاده از فرآیند گالوانیزه، ورق فولادی به ورق فولادی گالوانیزه تبدیل می شود.

 

 

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *