مقالات, وبلاگ

در مورد پروفیل سنگین بیشتر بدانید

در مورد پروفیل سنگین بیشتر بدانید

در مورد پروفیل سنگین بیشتر بدانید

پروفیل سنگین یکی از کاربردی‌ترین محصولات است که به دلیل مقاومت بالا، غالباً در ساخت‌وسازها و صنایع سنگین‌ از آن استفاده می‌شود. این محصول به روش‌های گوناگونی تولید می‌گردد. ما در این مقاله، به بررسی این نوع پروفیل خواهیم پرداخت و ویژگی‌ها و کاربردهای آن را ذکر می‌کنیم.

در مورد پروفیل سنگین بیشتر بدانید

معرفی پروفیل سنگین

شاید در ابتدا مهم‌ترین سؤالی که برای شما پیش بیاید، این باشد که اصلا پروفیل سنگین چیست؟ این نوع پروفیل، به محصولاتی گفته می‌شود که به شکل مقاطع مربع و مستطیلی هستند. آنها به دو دسته ساختمانی و صنعتی دسته‌بندی می‌شوند و هر یک، موارد مصرف مخصوص به خود را دارند. این نوع پروفیل از ورق‌های سیاه تولید می‌گردد و ضخامت آن هم بیشتر از 1.5 میلی‌متر است. البته ابعاد کلی این پروفیل‌ها کاملاً متنوع می‌باشد.

خصوصیات پروفیل سنگین

حالا نوبت به آن می‌رسد که برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات پروفیل‌ سنگین را بررسی کنیم. همان طور که پیش ‌از این نیز گفتیم، این محصولات مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل، ویژگی‌های منحصربه‌فردی را به مشتریان ارائه می‌دهند. مهم‌ترین خصوصیات این قطعات، قابلیت جوشکاری آنها است. از این‌ رو، می‌توانند در مصارف زیادی استفاده شوند. نکته مهم دیگری که درباره این محصولات توجه صنایع را به خود جلب کرده است، سختی گسترده آن می‌باشد که موجب می‌‌شود به‌ راحتی ساییده نگردد و آسیب نبیند. این موضوع، عمر بالای این نوع پروفیل را موجب می‌شود و در نتیجه برای مدت بسیار طولانی‌ می‌توان از آن استفاده کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های پروفیل سنگین این است که می‌تواند وزن‌های بسیار بالا را هم تحمل کند. از این‎‌ رو، این محصول در بسیاری از صنایع ازجمله دستگاه‌های صنعتی و ماشین‌آلات سنگین استفاده می‌‌‌شود. همچنین است این محصول در بسیاری موارد، از خود مقاومت نشان می‌دهد. به‌عنوان نمونه، مقاومت خمشی و پیچشی از مهم‌ترین و بارزترین خصوصیات این پروفیل‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

در نهایت، یکی از مهم‌ترین و بهترین ویژگی‌های این مدل پروفیل را می‌توان قیمت آن دانست. قیمت پروفیل را نسبت به وزن آن تعیین می‌کنند. پروفیل‌های سنگین با این‌‌که وزن بالایی دارند، دارای قیمت کم و مناسبی هستند.

از آنجا که این پروفیل‌ها با استفاده از فناوری‌های پیشرفته تولید می‌شوند، مزایای فراوانی نسبت به سایر اتصالات و محصولات دارند. همه این ویژگی‌ها باعث‌شده است که استفاده از این محصول در اغلب صنایع امکان‌‌پذیر باشد.

کاربردهای پروفیل سنگین

اکنون شاید برای شما سؤال پیش بیاید که این پروفیل‌ها در چه مواردی استفاده می‌شوند؟ همان طور که پیش ‌از این نیز گفتیم، پروفیل سنگین در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. در ادامه، برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین موارد استفاده از پروفیل‌ها آمده است.

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای پروفیل‌های سنگین، استفاده از آنها در ستون‌ها و ساخت انواع پنجره‌ها می‌باشد. علاوه بر این، به دلیل اینکه مقاومت آن بسیار بالا است، به‌راحتی برای ساخت دستگاه‌های صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌جز موارد ذکرشده، این محصولات در مواردی مانند ساخت انواع ماشین‌آلات سنگین هم کاربرد گسترده‌ای دارند. از آنجا که وزن این محصول تا حدودی زیاد است، از آن برای مواردی که باید سازه‌های سنگین را تحمل کنند، استفاده می‌شود.

این محصول برای راه‌سازی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این محصول، در صنعت خودروسازی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نحوه قیمت‌گذاری پروفیل سنگین

قیمت پروفیل سنگین هم دقیقاً مانند پروفیل سبک، به واحد وزن آن بستگی دارد. بنابراین، هرچه محصول موردنظر شما وزن بیشتری داشته باشد، قیمت آن هم به طبع بالاتر خواهد رفت. البته این قیمت، به ضخامت پروفیل موردنظر نیز بستگی دارد. این موضوع بدین صورت است که اگر ورق پروفیلی نازک‌تر باشد، وزن کمتر و قیمت بیشتری خواهد داشت.

پروفیل آلومینیومی سنگین

پروفیل آلومینیومی سنگین

یکی از مهم‌ترین مدل‌های پروفیل که در موارد زیادی به‌خصوص ساخت در و پنجره استفاده می‌شود، پروفیل آلومینیومی سنگین است. این نمونه پروفیل سنگین با عرض شیار 18 میلی‌متری ساخته می‌شود و وزن کمی دارد. البته لازم به ذکر است که این محصول هم از مقاومت خمشی و پیچشی بالایی برخوردار می‌باشد. در این محصول به‌‌جای استفاده از فولاد که وزن بسیار سنگینی دارد، از آلومینیوم به کار گرفته می‌شود. در نتیجه استفاده از آن برای کاربران راحت‌تر شده است. این پروفیل نیز با ابعاد متفاوت ساخته و روانه بازار می‌شود.

از این محصول هم در مواردی مانند ساخت شاسی ماشین‌آلات و همچنین سازه‌های فولادی به‌کار گرفته شود. این پروفیل‌ها نیز به‌سادگی بریده می‌شوند که موجب‌شده است استفاده از آن راحت‌تر باشد. بدین ترتیب، می‌توان این محصول با مقاومت بالا را در بسیاری موارد استفاده کرد. علاوه بر این، هزینه‌های لازم برای ساخت این نوع پروفیل سنگین هم به نسبت کمتر است.

از دیگر مزیت‌های این پروفیل، می‌توان به ساختار آن اشاره کرد. این محصول از پروفیل D ساخته‌شده است که می‌توان آن را به‌راحتی از هم جدا کرد. سپس می‌توان آن را در مکانی دیگر، دوباره به یکدیگر وصل کرد. این امر موجب‌شده است که افراد به استفاده از این پروفیل‌ها ترغیب شوند.

جمع‌بندی

پروفیل سنگین یکی از مهم‌ترین محصولات موجود در مقاطع مختلف است که کاربردهای بسیاری دارد و به همین دلیل هم طرفداران بسیاری دارد. این پروفیل‌ غالباً در مواردی به‌کار گرفته می‌شود که نیاز به تحمل وزن بالایی باشد. در این مقاله، برخی از مهم‌ترین موضوعات درباره پروفیل‌های سنگین را با یکدیگر بررسی کردیم.

 

منابع

پروفیل سنگین چیست و چه کاربردی دارد؟

پروفیل سنگین یکی از مهم‌ترین محصولات موجود در مقاطع مختلف است که کاربردهای بسیاری دارد و به همین دلیل هم طرفداران بسیاری دارد. این پروفیل‌ غالباً در مواردی به‌کار گرفته می‌شود که نیاز به تحمل وزن بالایی باشد. در این مقاله، برخی از مهم‌ترین موضوعات درباره پروفیل‌های سنگین را با یکدیگر بررسی کردیم.

5/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *