مشاوره خرید :
49986000
۰۲۱
مقالات

تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد چیست ؟

تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد چیست ؟

تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد چیست ؟

لوله گالوانیزه سرد که با نام لوله مبلی هم شناخته می شوند به لوله های گالوانیزه آهنی یا فولادی گفته می شود که در دمای پایین آبکاری و گالوانیزه می شوند و روکش روی بر روی این لوله ها قرار می گیرد، حالت روکش مثل از روی zinc ، روی لوله قرار می گیرد . عمر مفید لوله گالوانیزه سرد زیر خاک نهایتا بین 3 حداکثر الی 4 سال است و روی خاک جای مرطوب برای مثال اگر به عنوان لوله گالوانیزه گلخانه ای نصب و استفاده شود در نهایت 5 سال عمر خواهد کرد .

لوله فولادی گالوانیزه سرد در محیط های خشک و اگر روی زمین جایی که آفتاب بخورد و دارای رطوبت زیادی نباشد میتواند تا حداکثر هشت 8 سال عمر کنید . آبکاری لوله گالوانیزه به صورت سرد ، باعث می شود که میزان روی بری و قلعی که جذب روکش لوله های گالوانیزه میشود در لوله های با ضخامت 2 میلی متری 7 درصد می باشد یعنی هفت درصد وزن لوله گالوانیزه سرد 2 میلی متری را روکش آن تشکیل می دهد و در لوله های با ضخامت 1.5 میلی متری این وزن کمتر یعنی 4 درصد است . لوله های 1 میلی متری هم 2 درصد از وزن لوله گالوانیزه سرد را روکش روی آن تشکیل میدهد .

تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم در مدت زمان مفید آن به این صورت است که لوله گالوانیزه گرم ساوه یا لوله گالوانیزه سپنتا گرم ، لوله هایی هستند که با لوله سیاه آن یک جور می باشند. لوله گالوانیزه گرم بیشتر عمر می کند چون در دمای 420 درجه سانتی گراد ابکاری گرم می شوند . اصطلاحا به آبکاری گالوانیزه سرد و گرم ، روی بری یا قلع بری نیز گفته میشود .

وقتی در این دمای بالا یعنی 420 درجه آبکاری گرم انجام می گردد ، مولکول های قلع با مولکول های فلز آهن لوله فولادی عملیات شیمیایی و اتصال محکم و مقاومی انجام می شود و موجب می گردد تا لوله گالوانیزه گرم استحکام بیشتری نسبت به لوله گالوانیزه سرد داشته باشد .

در لوله گالوانیزه گرم با ضخامت 2 میلی متر ، میزان روی بری آبکاری گرم 14 درصد از وزن لوله گالوانیزه گرم را تشکیل می دهد . عمر مفید لوله های گالوانیزه گرم بین 25 تا 30 سال است این در حالی می باشد که در بهترین شرایط یک لوله گالوانیزه سرد در نهایت تا 8 سال طول عمر مفید دارد . دمای 420 درجه سانتی گراد و مخلوط شدن مولکول های قلع و فولاد باعث ازدیاد بسیار زیاد عمر لوله گالوانیزهآبکاری گرم می گردد .

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

ثبت درخواست تماس

ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیریم

5/5 - (8 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من